Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Uusi luustoasioihin keskittyvä yhdistys Satakuntaan

Suomen Luustoliitto

Uusi luustoasioihin keskittyvä yhdistys Satakuntaan

Julkaistu: 04.02.2011 klo 11:14
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

Keskiviikkona 2. helmikuuta perustettiin Porissa Satakunnan Osteoporoosiyhdistys. Perustettu yhdistys on 18. valtakunnallisen Suomen Osteoporoosiliiton jäsenyhdistys.

Satakunnan Osteoporoosiyhdistyksen tarkoituksena on osteoporoosin ja osteoporoottisten luunmurtumien ehkäiseminen, luuston terveyden ja terveellisten elintapojen edistäminen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimisen, hoidon ja kuntoutuksen vahvistaminen Satakunnan alueella. Yhdistykseen liittyi heti perustavassa kokouksessa lähes parikymmentä jäsentä.

Osteoporoosia ja sen esivaihetta osteopeniaa sairastaa 800 000 suomalaista. Kyseessä on vielä heikosti tunnettu ja hoidettu kansansairaus, joten työtä riittää asian tiimoilla myös Satakunnan alueella.

Nyt Satakunnan Osteoporoosiyhdistys suunnittelee tulevaa toimintaansa sekä etsii mukaan uusia jäseniä.

Mikäli uuden yhdistyksen toiminta kiinnostaa, voit ottaa yhteyttä yhdistyksen puheenjohtajaan Maija-Leena Nuutiseen leena.nuu@suomi24.fi tai puh. 050 598 1539.

Lisätietoja: Leena Nuutinen p. 050 598 1539 tai Suomen Osteoporoosiliitto, toiminnanjohtaja Ansa Holm ansa.holm@osteoporoosiliitto.fi tai puh. 050 303 8129, www.osteoporoosiliitto.fi

Suomen Osteoporoosiliitto on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, jonka tarkoituksena on osteoporoosin ja osteoporoottisten luunmurtumien ehkäiseminen, luuston terveyden ja terveellisten elintapojen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimuksen, hoidon ja kuntoutuksen edistäminen. Suomen Osteoporoosiliitto on perustettu 24.4.2004.