Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Tuija Brax SOS-lapsikyläsäätiön puheenjohtajaksi

Tuija Brax SOS-lapsikyläsäätiön puheenjohtajaksi

Julkaistu: 19.12.2014 klo 11:01
Julkaisija: SOS-Lapsikylä

SOS-lapsikyläsäätiön hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi on valittu kansanedustaja Tuija Brax. Brax tuntee aiemman kokemuksensa myötä hyvin lastensuojelua ja säätiöiden toimintaa sekä meneillään olevaa SOTE-uudistusta.

”Sote-uudistus näyttäytyy nyt alkuun puhtaasti hallinnollisena uudistuksena, mutta sen todellinen arvo ja merkitys tulee määrittymään vasta, kun uudet toimintamallit lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi ja apua tarvitsevien lasten ja perheiden auttamiseksi ovat valmiita”, sanoo Tuija Brax.

Brax aloittaa kautensa 1.1.2015, jolloin myös SOS-Lapsikylä ry:n palvelutoiminta siirtyy SOS-lapsikyläsäätiölle.

Jari Ketola
p. 040 848 1917
jari.ketola@sos-lapsikyla.fi

Aija Rikala (mediasuhteet)
viestintäpäällikkö
aija.rikala@sos-lapsikyla.fi

Vuonna 1962 perustettu SOS-Lapsikylä ry on maailmanlaajuisen SOS Children’s Villages -lastensuojelujärjestön jäsen. Yhdistyksen tehtävänä on auttaa lasta ja nuorta kasvamaan perheessä. SOS-Lapsikylä tuottaa lastensuojelun avo- ja sijaishuollon palveluita lapsikylissä ja nuorisokodissa. Yhdistyksessä työskentelee noin 200 ammattilaista. Lapsikylätoimintaa on 134 maassa. Suomen toimintaan voi tutustua osoitteessa www.sos-lapsikyla.fi ja kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön työhön osoitteessa www.sos-childrensvillages.org.