Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Suositun luovan välittämisen yhteisön toiminta käynnistyy nyt myös Tuusulassa

Pilgrim Oy

Suositun luovan välittämisen yhteisön toiminta käynnistyy nyt myös Tuusulassa

Julkaistu: 06.10.2014 klo 08:26
Julkaisija: Pilgrim Oy

Toimitusten vapaaseen käyttöön, 6.10.2014

Suositun luovan välittämisen yhteisön toiminta käynnistyy nyt myös Tuusulassa

Kansanedustajat Antti Kaikkonen ja Merja Kuusisto mukana
Siskot ja Simot -yhteisön ensimmäisellä Tuusulan keikalla

Järvenpään Siskot ja Simot Ry (www.siskotjasimot.fi) on ainutlaatuinen luovan välittämisen yhteisö, joka järjestää matalan kynnyksen mahdollisuuksia ihmisten auttamiseen. Siskot ja Simot käynnisti toimintansa Järvenpäässä maaliskuussa 2013, ja on sen jälkeen järjestänyt lukuisia Välittämisen keikkoja, joilla on kohdattu mm. palvelutalojen ja terveyskeskuksen vuodeosaston ikäihmisiä sekä autettu kotona asuvia senioreita. Luovan välittämisen yhteisön toiminta on otettu Järvenpäässä suurella innostuksella vastaan ja nyt toiminta laajenee Tuusulaan. Siskot ja Simot järjestää ensimmäisen Välittämisen keikan Tuusulassa lauantaina 18.10. Myös tuusulalaiset kansanedustajat Antti Kaikkonen ja Merja Kuusisto ovat vapaaehtoisina auttajina mukana tapahtumassa.

Välittämisen keikat ovat säännöllisesti toistuvia yhteisiä auttamistapahtumia, joissa kymmenet vapaaehtoiset kohtaavat avun tarpeessa olevia lähimmäisiä sekä palvelutaloissa että kotona.

– Toiminnan saama suosio ja Uusimaa-palkinto kannustavat jatkamaan ja laajentamaan tätä työtä ja on todella suuri ilo käynnistää toimintaa nyt Tuusulankin puolella. Toivomme yhteydenottoja myös muista naapurikunnista ja lupaamme tukea ja neuvoja Siskojen ja Simojen toiminnan käynnistämiseen uusilla alueilla, konseptin kehittänyt ja yhteisön toiminnasta vastaava Eero Väisänen kertoo.

Tuusulassa välitetään kolmessa kohteessa

Tuusulan ensimmäisellä Välittämisen keikalla lauantaina 18.10. vietetään mukava iltapäivä ulkoilemalla yhdessä palvelukotien asukkaiden kanssa kolmessa kohteessa.

– Tilaisuus tehdä hyvää on innostanut mukaan myös Tuusulan kunnan päättäjiä. Siskojen ja Simojen Tuusulan toimintaryhmä on lisäksi haastanut Tuusulan ensimmäiselle Välittämisen keikalle eri yhdistyksiä ja yhteisöjä. Eri-ikäiset vapaaehtoiset, niin naiset kuin miehetkin, ovat lämpimästi tervetulleita yksin, kaksin tai isommalla porukalla. Aikaisempaa kokemusta ei tarvita, kertoo yhteisön toimintaa Tuusulassa koordinoiva Järvenpään Siskot ja Simot Ry:n hallituksen varapuheenjohtaja Tuulikki Petäjäniemi

Tuusulan ensimmäinen Välittämisen keikka lauantaina 18.10 alkaa klo 13.00. Kokoontumispaikat ovat Martta Augusta -koti (Kievarinkaari 1), Tuuskoto (Kotorannankuja 10) ja Riihikallion palvelukeskus (Pellavamäentie 5), jossa mukana ovat sekä Yrjö ja Hanna -koti että Tuusulan kunnan asumispalveluyksikkö. Keikan jälkeen kaikki vapaaehtoiset ovat tervetulleita Martta Augusta -kotiin kahville ja keskustelemaan keikkamuotoisesta vapaaehtoistoiminnasta.

Kaikki kiinnostuneet voivat ilmoittautua keikalle maanantaihin 13.10.2014 mennessä sähköpostitse osoitteessa tuulikki.petajaniemi@siskotjasimot.fi tai Tuusulan Siskot ja Simot Facebook-sivulla osoitteessa www.facebook.com/tuusulansiskotjasimot.

Tuulikki Petäjäniemi

Siskot ja Simot -yhteisön Tuusulan toimintaryhmä