Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Sosiaalikehitys Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Sosiaalikehitys Oy:lle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 06.10.2014 klo 14:03
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Sosiaalikehitys Oy:lle Yhteiskunnallinen yritys -merkin. Yritys tarjoaa hyvinvointipalveluja kunnille ja kolmannen sektorin toimijoille. Keskeiset tuotteet ovat arviointi-, tutkimus-, ja kehittämispalvelut. Toiminnan keskiössä on nuorten syrjäytymisen ehkäisy, sosiaali- ja terveysalan rakenteiden kehittäminen, monialaisen yhteistyön vahvistaminen sekä hyvien käytäntöjen levittäminen ja juurruttaminen.

– Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia tai ekologisia ongelmia, ne käyttävät myös vähintään puolet voitostaan tähän. Sosiaalikehitys Oy on hyvä esimerkki yrityksestä, joka yhteiskunnallisen yrittäjyyden keinoin pureutuu sosiaalisiin ongelmiin, kertoo Yhteiskunnallinen yritys -merkin kehityspäällikkö Kimmo Nekkula Suomalaisen Työn Liitosta.

– Olemme Sosiaalikehityksessä kehittäneet valtakunnallisesti hyvinvointialaa jo 1990-luvulta lähtien ja Yhteiskunnallinen yritys -merkki on luontainen jatke tälle työlle. Aiomme jatkossa tehdä entistä laajemmin työtä syrjäytymisen ehkäisyn ja hyvinvointia lisäävien toimintamallien kehittämisen kanssa, yhtiön liiketoimintajohtaja Jukka Lidman kertoo.

– Toivomme, että merkin ansiota pystymme tuomaan entistä laajempaan tietoisuuteen hyvinvointialan tutkimus- ja kehittämistoiminnan merkityksen ja arvon, toimitusjohtaja Pekka Vuorela lisää.

Jukka Lidman, liiketoimintajohtaja, Sosiaalikehitys Oy, 050 401 6981, jukka.lidman@sosiaalikehitys.com

Kimmo Nekkula, kehityspäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 570 4893, kimmo.nekkula@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on 2518 yritys- tai yhteisöjäsentä. www.avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkin saaneet yritykset ratkovat liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen. Lista kaikista Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeuden saaneista yrityksistä löytyy liiton kotisivuilta http://www.avainlippu.fi/liiton-merkit/yhteiskunnallinen-yritys/yhteiskunnalliset-yritykset