Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Rahastoryhmä jakaa tukea potilaille kolme kertaa vuodess

Suomen Reumaliitto ry

Rahastoryhmä jakaa tukea potilaille kolme kertaa vuodess

Julkaistu: 09.02.2012 klo 16:40
Julkaisija: Suomen Reumaliitto ry

Suomen Reumaliitolla on kaksi rahastoa, joista voi hakea tukea sosiaalisin perustein. Avustusten jaosta päättää Suomen Reumaliiton hallituksen nimeämä rahastoryhmä.

Suomen Reumaliiton Eklundin ja Handolinin rahastojen rahastoryhmä käsittelee rahastojen avustushakemukset pääsääntöisesti kolme kertaa vuodessa. Hakemuslomake on täytettävä huolellisesti, ja siinä tulee olla mukana liitteet tuen tarpeen arvioimiseksi. Rahastoryhmä ei käsittele puutteellisia hakemuksia. Liiton rahastojen avustukset ovat viimesijaisia, toisin sanoen hakijan tulee osoittaa kääntyneensä ensin Kelan, kunnan sosiaalitoimen ym. puoleen.

Hugo Eklundin rahasto

Suomen Reumaliitolle luovutettiin 25.1.2012 Reumasäätiön konkurssipesästä hallinnoitavaksi Hugo Eklundin testamenttirahasto, jonka vuotuisesta tuotosta 75 prosenttia jaetaan avustuksina reuma- sekä muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastaville suomen- ja ruotsinkielisille potilaille. Avustukset myönnetään sosiaalisin perustein.

Hugo Eklundin rahastosta jaettava avustusmäärä on  vuonna 2012 5.641 euroa. Edellinen hallinnoija on jo jakanut avustuksia vuonna 2012, joten rahaston siirtyessä Reumaliitolle on jaettavia varoja tälle vuodelle jäljellä 3.641 euroa.

Pirkko Handolinin rahasto

Pirkko Handolinin rahasto perustettiin testamenttilahjoituksella vuonna 2001. Avustusta voivat hakea vaikeasti sairaat reumapotilaat, jotka ovat Suomen Reumaliiton jäsenyhdistyksen jäseniä. Tukea voi hakea johonkin konkreettiseen tarkoitukseen.

Rahastosta jaettava avustusmäärä on vuosittain 10.000 euroa.

Lisätietoa: taloussihteeri Evita Salo, puh. (09) 4761 5632 edunvalvonta-asiamies Marja Eronen, puh. (09) 4761 5645

Teemme työtä reumasairaiden ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden asialla. Haluamme tarjota voimaa ja iloa jäsenyydestä ja tietoa kaikkien suomalaisten terveydeksi. Liitto on kansanterveys-, vammais- ja liikuntajärjestö. Liitto valvoo tule-sairaiden oikeuksia, tukee jäsenyhdistystensä työtä sekä vahvistaa sairastuneiden sosiaalista tukiverkkoa. Reumaliitto on perustettu vuonna 1947. Siihen kuuluu 165 jäensyhdistystä ja niihin 47 000 jäsentä.