Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Kirkkoherra Teemu Laajasalo Suomen World Visionin hallitukseen

Suomen World Vision

Kirkkoherra Teemu Laajasalo Suomen World Visionin hallitukseen

Julkaistu: 26.06.2014 klo 15:55
Julkaisija: Suomen World Vision

Kallion seurakunnan kirkkoherra Teemu Laajasalo on nimitetty Suomen World Visionin hallitukseen. Hänen lisäkseen järjestön hallitus on saanut myös kaksi muuta uutta jäsentä: lääketieteen tohtorin Silja Kosolan sekä tekniikan tohtorin ja Fortumin innovaatiotoiminnan kehitysjohtajan Jouni Kerosen. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Atte Korhola, Helsingin yliopiston ympäristömuutoksen professori, ja varapuheenjohtajana professori Pirjo Ståhle.

– Laajasalo on upea yhteiskunnallinen vaikuttaja ja valovoimaisimpia mediatähtiä. Hänellä on laajat suhteet sekä kirkon sisällä että ulkopuolella, puheenjohtaja Korhola kommentoi.

Hän on vakuuttunut myös Kosolan ja Kerosen laajoista verkostoista ja taidoista aloillaan.

– Kosola tuo kansainvälistä osaamista lasten terveyteen. Keronen on maailmanlaajuisesti verkottunut yritysmaailmassa. Hän tietää yritysten ympäristövastuusta ja kestävästä kehityksestä sekä ymmärtää, miten pienillä asioilla voidaan vaikuttaa kehitysmaiden ihmisten asemaan.

Professori Atte Korhola, p. 040 536 0357, atte.korhola@helsinki.fi

Viestintäjohtaja Unna Lehtipuu, p. 043 211 3175, unna.lehtipuu@worldvision.fi

Suomen World Vision on lasten elinoloja ja oikeuksia edistävä kristillishumanitaarinen kehitysyhteistyöjärjestö ja itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä. Kansainvälisesti World Visionin avun piirissä on 120 miljoonaa ihmistä. worldvision.fi