Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Kannuksen Hyvinvointipäivässä etsitään keinoja maatilojen talousongelmien taklaamiseen

Mela

Julkaistu: 25.01.2016 klo 15:15
Julkaisija: Mela

Viime vuosi oli taloudellisesti maatalousyrittäjille poikkeuksellisen vaikea, eivätkä kuluvan vuoden ennusteet näytä juuri paremmilta. Yrittäjiä ovat koetelleet niin Venäjän pakotteet ja laskeneet tuottajahinnat kuin tukipolitiikka, uusi ohjelmakausi sekä epäsuotuisat säät. Monet tilat ovat ajautuneet taloudelliseen ahdinkoon. Eurojen vähetessä myös oma hyvinvointi voi olla koetuksella ja uupuminen uhkaa helpommin.

Mela ja Ajantasalla -hanke järjestävät Kannuksessa maatalousyrittäjille hyvinvointipäivän ”Miten jaksan, millä maksan”. Päivien teemana on etsiä keinoja maksuvalmiuden ylläpitämiseen ja talouden hallintaan sekä stressin ja henkisen kuormituksen säätelyyn.

Paikalla on pankkien ja ProAgrian edustajia kertomassa talouden suunnittelusta. Henkisen kuormituksen ja stressin hallintaan opastaa kuuluisa kirjailija-psykoterapeutti Katriina Järvinen. Lisäksi tilaisuudessa on monia esittelypisteitä, joista saa lisäinformaatiota talouteen ja työkykyyn liittyen.

Tilaisuus: ”Miten jaksan, millä maksan?” Kannuksen seurakuntatalo, keskiviikkona 27.1 klo 9.30–14.30. Tilaisuus on tarkoitettu maatalousyrittäjille. Myös median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan tilaisuutta ja haastattelemaan puhujia.

Lisätiedot:
Työhyvinvointitiimin vetäjä Pirjo Saari, Mela, pirjo.saari@mela.fi, puh. 0400 341 390
Projektikoordinaattori Ritva Jaakkola, Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä, ritva.jaakkola@kpedu.fi, puh. 044 7250625

Tilaisuuden ohjelma Melan nettisivuilla.

Mela hoitaa maatalousyrittäjien, kalastajien, poronhoitajien ja apurahansaajien lakisääteistä sosiaaliturvaa. Eläke- ja tapaturmavakuutusten lisäksi Mela vastaa maatalouslomituksesta ja työturvallisuusasioista. Melan asiakkaina on 68 000 maatalousyrittäjää, 3 000 apurahansaajaa ja 130 000 eläkkeensaajaa.

www.mela.fi