Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Kaarinan SOS-lapsikylä hakee vapaaehtoisia käynnistyvään Eroneuvo-toimintaan

SOS-Lapsikylä

Kaarinan SOS-lapsikylä hakee vapaaehtoisia käynnistyvään Eroneuvo-toimintaan

Julkaistu: 08.04.2015 klo 09:00
Julkaisija: SOS-Lapsikylä

Kaarinan SOS-lapsikylä käynnistää vuoden 2015 aikana Kaarinan alueella Eroneuvo-ryhmätoiminnan, joka pohjautuu Ensi- ja turvakotien liiton Neuvokeskuksen Eroneuvo-menetelmään. Eroneuvoillat toteutetaan yhteistyössä Raision Kaupungin, Turun kaupungin ja Ensi- ja turvakotien liiton Turun Tenavatuvan kanssa.

Kaarinan SOS-lapsikylä hakee nyt joukkoonsa vapaaehtoisia, jotka ovat kiinnostuneita tukemaan eronneita tai erotilanteessa olevia vanhempia. Vapaaehtoiset toimivat vertaistukijoina Eroneuvo-illoissa ja heidän roolinsa illoissa on merkittävä. Vapaaehtoiset koulutetaan tehtävään yhdessä Raision kaupungin ja Tenavatuvan kanssa.

Vapaaehtoiseksi voi hakeutua eronnut aikuinen, jolla erotessa on ollut alle 18-vuotias lapsi/lapsia. Koulutus on maksuton ja osa rekrytointiprosessia: koulutuksen aikana vapaaehtoisten on tarkoitus pohtia omaa soveltuvuuttaan ja halukkuuttaan tehtävään. Eroneuvo-toimintaan osallistuville vapaaehtoisille järjestetään vuosittain yhteistä virkistystoimintaa.

Tavoitteemme on, että pystyisimme tarjoamaan Kaarinan, Raision ja Turun alueella ilmaista tukea erotilanteessa oleville perheille - matalalla kynnyksellä!

Halukkuutensa vapaaehtoistyöhön voi ilmoittaa maanantaihin 20.4. mennessä. Kiinnostuneet haastatellaan ennen koulutuksen alkua.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Vastaava perhetyöntekijä Sini Eräpuro (sini.erapuro@sos-lapsikyla.fi) tai vapaaehtoisten koulutuksesta vastaava työntekijä Eeva-Sinikka Hietanen (eeva-sinikka.hietanen@sos-lapsikyla.fi)

SOS-Lapsikylän tavoitteena on lisätä lasten ja perheiden hyvinvointia Suomessa ja maailmalla. Autamme perheitä varhaisen tuen sekä avo- ja sijaishuollon palveluin. Keräämme myös varoja lasten ja perheiden tukemiseen. SOS-Lapsikylä on toiminut Suomessa vuodesta 1962 ja se on kansainvälisen SOS Children’s Villages -järjestön jäsen. Järjestöllä on toimintaa yli 130 maassa.

Suomen toimintaan voi tutustua osoitteessa www.sos-lapsikyla.fi ja kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön työhön osoitteessa www.sos-childrensvillages.org.