Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Huittisten ja Kankaanpään VMP:n yrittäjä Pekka Pirttikoski teki vuoden läpimurron

Julkaistu: 06.03.2012 klo 10:00
Julkaisija: VMP

Valtakunnallinen henkilöstöpalvelualan yritys VMP Group on palkinnut Huittisissa ja Kankaanpäässä VMP:n yrittäjänä toimivan Pekka Pirttikosken vuoden 2011 läpimurron tekijänä. Pirttikoski onnistui valintaraadin mukaan kehittämään pienellä paikkakunnalla toimivasta yrityksestään monipuolisen henkilöstöpalvelualan asiantuntijayrityksen.

VMP:ssä franchisingyrittäjänä toimiva Pekka Pirttikoski palkittiin VMP:n valtakunnallisessa vuosijuhlassa vuoden läpimurron tekijänä. Hänen valintaansa vaikuttivat muun muassa erinomaiset onnistumiset kansainvälisessä rekrytoinnissa, Urapolku-koulutuksissa ja toiminnan laajentaminen hoivapuolelle. Pirttikosken yritys toimii Huittisissa, Ikaalisissa, Kankaanpäässä, Kokemäellä, Parkanossa ja Sastamalassa.

– Pekka on esimerkillään osoittanut, että monipuolisille henkilöstöpalvelualan palveluille riittää kysyntää pienemmilläkin paikkakunnilla. Tämä toki vaatii, että tuntee syvällisesti paikallisten yritysten ja yhteisöjen haasteet. Pekka onnistui viime vuonna muun muassa laajentamaan toimintaansa hoiva-alalla ja ratkomaan asiakkaidensa henkilöstötarpeita kansainvälisen rekrytoinnin avulla, kun Suomesta tekijöitä ei löytynyt, VMP:n vt. toimitusjohtaja Jani Suominen kertoo.

Pirttikoski iloitsee palkinnosta ja myös yhdestä yrittäjähistoriansa tähän astisesta parhaasta vuodesta.

– Vuokratyöntekijöiden, uraohjauksen ja rekrytointien kysyntä kasvoi alueellamme selvästi edellisestä vuodesta. Haastavasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta monien eri alojen kuten hoiva-alan ammattilaisista on edelleenkin Satakunnassa pulaa. Aiomme jatkossakin kehittää uusia, innovatiivisia keinoja, jotta työnantajat ja työntekijät löytäisivät toisensa niin Huittisissa, Sastamalassa kuin Kankaanpäässäkin, Pirttikoski kertoo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Jani Suominen, VMP, vt. toimitusjohtaja, p. 040 307 5006, sähköposti: jani.suominen@vmp.fi

Pekka Pirttikoski, VMP:n yrittäjä, p. 0400 836 192, sähköposti: pekka.pirttikoski@vmp.fi

www.vmp.fi

VMP Group on Suomen suurimpiin kuuluva ja palvelualueverkostoltaan valtakunnan laajin henkilöstöpalvelualan konserni. Ketjun liikevaihto vuonna 2011 oli 109 miljoonaa euroa. VMP tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman yrityksen liiketoimintaa tukevia ratkaisuja, joihin kuuluvat henkilöstövuokraus- ja rekrytointi-, ulkoistus- ja koulutuspalvelut sekä ulkomaalaisten ammattilaisten välittämiseen erikoistunut kansainvälinen rekrytointi. Vuonna 1988 perustettu konserni on suomalaisessa yksityisomistuksessa, ja se haluaa olla mukana kehittämässä työelämän tuottavuutta vastuullisesti kaikilla markkina-alueillaan. VMP Group toimii franchising-periaatteella noin 50 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Konsernilla on ulkomaalaistaustaisten työntekijöiden välittämiseen erikoistunut toimisto Romaniassa. Vuonna 2011 VMP työllisti lähes 14 000 työntekijää 4 000 asiakasyritykseen. VMP on EK:n alaisen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n jäsen.