Etusivu » Tiedotteet » Sosiaaliset kysymykset » Entiset ja nykyiset toimijat useilta vuosikymmeniltä kohtasivat: SYL-alumni ry perustettu

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Julkaistu: 20.09.2016 klo 18:10
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

20.9.2016

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry:n alumnit ovat perustaneet SYL-alumni ry -nimisen yhdistyksen. Yhdistyksen tarkoituksena on toimia alumnien yhdyssiteenä ja tarjota mahdollisuuksia tiivistää yhteydenpitoa niin entisten kuin nykyisten toimijoiden välillä.

“Alumnitoiminnan kehittäminen on SYL:n kannalta erittäin hieno juttu! Näin useammilla alumneilla on mahdollisuus pitää yhteyttä aikalaistoimijoihinsa sekä toimia liiton läheisyydessä, mikä on mahtava asia. Meillä on monipuolista alumnikuntaa, jonka osaamista voidaan nyt myös entistä paremmin hyödyntää nykytoimijoiden tukena”, kertoo innostunut puheenjohtaja Heikki Koponen.

“SYL on pian 100-vuotiaan suomalaisen yhteiskunnan vaikuttaja ja kasvattaja. Monelle meistä alumneista vuodet SYL:ssa ovat tarjonneet sekä ammatin että korvaamattomat verkostot. Myös elinikäisiä ystävyyksiä on syntynyt paljon, jopa pariskuntia. Siksi on tärkeää, että myös me alumnit voimme hyödyttää liittoa ja osaltamme edistää opiskelijan parempaa huomista”, linjaa alumniyhdistyksen tuore puheenjohtaja Katri Korolainen.

Alumnitoimintaa oli perustamassa entisiä toimijoita useilta vuosikymmeniltä. Alumniyhdistykseen ovat tervetulleita mukaan kaikki entiset toimijat.

15 jäsenjärjestöä ja 132 000 yliopisto-opiskelijaa edustava Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry. on maan suurin yliopisto-opiskelijoiden edunvalvonta- ja palvelujärjestö.