Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Uusi IKEA-kuvasto puhuu yhdessäolon puolesta

IKEA Oy

Uusi IKEA-kuvasto puhuu yhdessäolon puolesta

Julkaistu: 15.08.2013 klo 13:56
Julkaisija: IKEA Oy

Elokuun 15. päivä ilmestyvä uusi IKEA-kuvasto 2014 tuo mukanaan 324 sivua sisustusinspiraatiota. Tämän vuoden teema on koko perheen koti ja kuvastossa korostuukin kodin kaikkein olennaisin asia, yhdessäolo. Uuden, nerokkaan IKEA-kuvastosovelluksen avulla voi kokeilla oman kodin sisustamista virtuaalisilla IKEA-huonekaluilla.

”IKEA on jo vuosia ollut lasten ja lapsiperheiden asialla, ja tämän vuoden kuvastossa keskitytään entistä enemmän siihen, mikä on kaikkein tärkeintä – yhdessäoloon. Kuvastossa esitellään esimerkiksi erilaisia ratkaisuja, joiden avulla kotiin voi luoda tilaa yhteiselle ajalle ja olemiselle”, kertoo IKEA Suomen operatiivinen maajohtaja Mia Ahlström. ”Tutkimustemme mukaan 72 % vanhemmista haluaisi viettää enemmän aikaa lastensa kanssa.* Myös lapset nauttivat vanhempien, perheen ja ystävien kanssa viettämästään ajasta, olipa se sitten leikkimistä, ruoanlaittoa, kotitöitä tai vain makoilua sohvalla. Yhteinen aika on aina tärkeää, vaikka ei tehtäisikään mitään erityistä.”

IKEA Koko perheen koti

Ensimmäisen kerran vuonna 1951 ilmestynyt IKEA-kuvasto on tarjonnut ihmisille sisustusinspiraatiota jo yli 60 vuoden ajan. Tänä vuonna noin 2 miljoonaan suomalaiskotiin jaettavassa kuvastossa on entistä enemmän interaktiivisia ominaisuuksia. IKEA-kuvastosovelluksen avulla oman kodin voi kalustaa kokeilemalla virtuaalisesti, miltä yli 100 kuvastotuotetta näyttäisivät omassa kodissa.

Uusi IKEA-kuvasto esittelee myös TRENDIG-erikoismalliston, joka on kehitetty yhteistyössä IKEA-tavarantoimittajien kanssa. Malliston inspiraationlähteenä ovat skandinaavinen muotoilu ja kiinalainen kulttuuri. Tämä ainutlaatuinen fuusio tuo estetiikaltaan jotain aivan uutta IKEA-tarjontaan. TRENDIG-malliston kaksi pääpiirrettä ovat värit ja kuviot. Väreinä ovat punaisen ja vihreän kaksi eri sävyä, joita on yhdistetty luonnonvaaleisiin materiaaleihin, kuten bambuun, käsintehtyyn riisipaperiin ja koivuun.

Poimintoja uudesta IKEA-kuvastosta:

• Skandinaavinen tyyli on tärkeä osa IKEA identiteettiä. Myös tämän vuoden kuvastosta löytyy vaaleita puukalusteita sekä värikkäin ja näyttävin printein koristeltuja sisustustarvikkeita ja tekstiileitä. Lopputulos on maanläheinen ja tyylikäs.
  • MÅLA-taide- ja askartelutarvikkeet on suunniteltu tukemaan lasten luovuutta ja kannustamaan itsensä ilmaisemiseen. Myrkyttömistä MÅLA-huopakynistä saa hyvän otteen, niiden jättämät jäljet on helppo pestä pois vaatteista ja niiden korkin voi jättää auki jopa kolmeksi päiväksi ilman, että kynät kuivuvat.
  • Uusi parempi hinta –tunnuson lisätty satoihin kuvaston suosikkituotteisiin, joiden hinta on nyt entistäkin edullisempi. Alentamalla tuotteiden hintoja pysyvästi IKEA haluaa tuoda suosikkituotteet yhä useampien ihmisten ulottuville.

Kuvastossa kerrotaan myös IKEA Foundationin ja YK:n pakolaisjärjestö UNHCR:n yhteistyöstä pakolaislasten ja heidän perheidensä arjen parantamiseksi sekä IKEA Foundationin UNICEFille tekemistä tuotelahjoituksista, joiden avulla katastrofi- ja konfliktialueilla elävät lapset voivat leikkiä ja oppia vaikeinakin aikoina.

Kaikki uudet tuotteet, tyylit ja ideat paremman arjen luomiseksi nyt IKEA-tavarataloissa ja osoitteessa IKEA.fi

Tutustu IKEA-kuvastoon digitaalisesti sekä mobiilisti osoitteessa www. IKEA.fi/kuvasto

Laura Saksala, PR-päällikkö, IKEA Oy, puh. (050) 377 6669, laura.saksala@ikea.com

Valokuvat ja muut lehdistömateriaalit:

IKEA.fi/pressimateriaalit tai https://www.dropbox.com/sh/5itqrvlyxyh99co/0ffyX1m6Ly

Kuvauslainat:

Henna Honkasalo, Product Loan Assistant, IKEA Oy, henna.honkasalo@ikea.com

www.IKEA.fi

* Lapsiperheille suunnattu kyselytutkimus toteutettiin kesäkuussa 2013 ja loka-marraskuussa 2009. Vuonna 2013 kyselyn toteutti YouGov ja siihen vastasi 8000 vanhempaa Ruotsissa, Saksassa, Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Espanjassa, Kiinassa ja Venäjällä. Vuonna 2009 tutkimuksen toteuttivat Family Kids ja Youth/Research Now. Silloin vastaajina oli 8000 vanhempaa ja 3000 lasta yhteensä 25 maassa.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­IKEA-kuvasto on saatavilla seuraavasti

• Digitaalinen kuvasto ja mobiilikuvasto ovat tarjolla 15.8. alkaen osoitteessa IKEA.fi/kuvasto ja facebook.com/ikeasuomi
  • Tarjolla kaikissa IKEA-tavaraloissa perjantaista 23.8.2013 alkaen.
  • Noudettavissa R-kioskeissa syyskuun puolivälistä alkaen.
  • Kuvasto jaellaan 2 miljoonaan talouteen IKEA-tavaratalopaikkakunnilla viikolla 34.

Koko perheen viikonloppu –tapahtumat IKEA-tavarataloissa

Suomen IKEA-tavaratalot kutsuvat kaikki perheet kuvaston lanseeraustapahtumaan 23.–25.8.2013. Tarjolla on paljon ohjelmaa sekä lapsille että aikuisille, muun muassa

• “Suomen pisin piirustus; piirrä unelmien tila koko perheelle”. Jokaisesta piirustuksesta lahjoitetaan 1 euro Hope ry:lle
  • alle 12-vuotiaille lapsille ilmainen ateria IKEA-ravintoloissa 23.–25.8. ja 30.8.–1.9.
  • ilmapalloja ja kasvomaalausta.

IKEA
Ingvar Kampradin 1943 perustama IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. Yrityksen tavoitteena on tarjota parempi arki meille tavallisille ihmisille. Tällä hetkellä 41 maassa toimii yhteensä 342 IKEA-tavarataloa, joista 300 on IKEA-konsernin omistuksessa. Viime vuonna IKEA-tavarataloissa vieraili 776 miljoonaa kävijää, ja IKEA työllistää maailmanlaajuisesti 154 000 työntekijää. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa. IKEA Oy on valittu vuosina 2011, 2012 ja 2013 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -listauksessa.

www.IKEA.fi