Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Muista nämä seikat untuvatuotteiden huollossa

SOL Pesulapalvelut Oy

Muista nämä seikat untuvatuotteiden huollossa

Julkaistu: 23.03.2015 klo 09:45
Julkaisija: SOL Pesulapalvelut Oy

Oletko pessyt untuvatakin tai peiton kotikoneessa ja saanut tulokseksi päältä puhtaan näköisen, mutta haisevan tuotteen? Vai onko muuten puhtaassa takissa tikkausten tai saumojen kohdalla vesirajan jälkiä? Tai mahdollisesti vuoren väriä on pesussa liuennut takin päälikankaaseen?

Näillä neuvoilla ja pienellä kärsivällisyydellä, onnistut varmasti:

1. Liian likainen tuote ei puhdistu. Pesetä tai pese tuote heti sen likaantuessa, älä säilytä likaista tuotetta. Untuvatakki tulee pestä viimeistään ennen kesäsäilöön laittamista. Peitot tulisi pestä vähintään kaksi kertaa vuodessa, tyynyt neljä kertaa vuodessa.
  2. Noudata pesumerkin ohjeita. Suurimmassa osassa untuvatuotteita on vesipesuohje. Jos peset itse, muista että untuvatuotteet tarvitsevat riittävän ison koneen puhdistuakseen. Tyyny ja takki vaativat vähintään 8 kg pesukoneen.
  3. Untuvatuotteet tarvitsevat untuville sopivan pesuaineen ja maltillisen annostuksen ohjeen mukaan.
  4. Valitse ohjelma, jossa on lisähuuhtelu ja linkous. Linkousnopeus ei saa olla korkea, mutta tuotteesta ei saa valua vettä linkouksen jälkeen
  5. Untuvatakkien kalvomateriaalit eivät kestä kotitahranpoistoaineita, ole siis varovainen. Jos takissa on turkis- tai tekoturkisreunus, poista se ennen pesua.
  6. Kuivaa tuote kuivausrummussa pesumerkin salliman lämpötilan mukaan. Ole kärsivällinen kuivauksen suhteen, kuivaus saattaa kestää tunteja. Älä jätä takkia kuivausrumpuun pitkäksi aikaa, vaan pöyhi ja kääntele takkia välillä.
  7. SOL Pesuloissa on käytettävissään asianmukaiset koneet, aineet ja ammattitaito untuvatuotteiden huoltoon ja pesuun. Älä epäröi kääntyä puoleemme.

Video ohjeistaa vaihe vaiheelta untuvatakin pesussa:

Kristiina Kaila
kouluttaja
SOL Pesulapalvelut Oy
puh. +358 406 831 604. kristiina.kaila@sol.fi

SOL Pesulat kautta maan:

Tietoja SOLista:

Palvelevia SOL Pesuloita on Suomessa 63 palvellen yksityisiä, yrityksiä ja yhteisöjä. Kemiallisen pesun lisäksi SOL Pesulapalveluiden palveluihin kuuluvat erikoisvesipesut, mattojen ja verhojen pesut, nahkapesut, liinavaate- ja kodintekstiilien pesut sekä korjauspalvelut. SOL Pesulapalvelut Oy on osa kansainvälistä SOL Yhtiöitä, joka tuottaa monipuolisia siivous-, toimitila-, kiinteistönhoito- ja turvallisuuspalveluita sekä henkilöstövuokrausta.