Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Matkailuajoneuvojen monipuolisuus yllättää

Lahden Messut Oy

Matkailuajoneuvojen monipuolisuus yllättää

Julkaistu: 14.09.2015 klo 10:23
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Matkailuajoneuvoala on viime vuosien aikana alkanut entistä kattavammin vastata matkailijoiden moninaisiin, vaihteleviin tarpeisiin. Nykypäivänä alan yritysten laajat mallistot tarjoavat juuri kuluttajan vaatimuksiin sopivia ajoneuvoja pienistä ja näppäristä retkeilyautoista liikkuviin viiden tähden hotellitason luksusmalleihin. Myös ajoneuvojen sisustuselementeissä ja varustelussa on valinnan varaa enemmän kuin koskaan. Suomen suurin matkailuajoneuvojen ja -tarvikkeiden erikoisnäyttely - Caravan 2015 esittelee tulevana viikonloppuna Lahdessa monipuolisesti alan laajaa tarjontaa ja mahdollisuuksia.

Matkailuajoneuvossa koti on mukana siellä minne matka vie. Alan tarjonta on laajentunut huomioimaan erilaisten kohderyhmien erikoistoiveet, koskevatpa ne sitten sisustuksen tyyliä tai liikkuvan lomakodin varustelua. Sporttista ulkonäköä, huipputekniikkaa tai eleganttia tyylikkyyttä – valinnanvaraa on joka makuun. Myös pohjaratkaisuja on lukematon määrä yksilöllisten tarpeiden mukaan. Koiraihminen voi jopa varustaa matkailuajoneuvonsa lemmikkisetillä talutushihnan kiinnityskoukkuineen ja tekstiilien kanssa sävytettyine koirapeteineen, tai himosaunoja kuljettaa perässään saunavaunua. Monipuolisuus houkuttelee yhä uusia käyttäjäryhmiä – matkailuajoneuvo ei ole enää ainoastaan perinteisen karavaaniharrastajan liikkuva koti.

Matkailuajoneuvoala kaikessa laajuudessaan esittäytyy Caravan-messuilla Lahden Messukeskuksessa tulevana viikonloppuna 18.-20. syyskuuta. Esillä ovat tulevan kauden 2016 uudet matkailuajoneuvomallit sekä alan tarvikkeet, varusteet ja palvelut. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Matkailuajoneuvotuojat (MAT) ry:n kanssa.

Messujen yhteydessä järjestetään alan harrastajien suurin yhteistapaaminen Vesijärven rantamaisemissa. SF-Caravan Lahden seudun järjestämien treffien lisäksi läheiset leirintäalueet ja lähialueet kokoavat Lahden seudulle messuviikonlopuksi yhteensä n. 2500 matkailuauto- ja vaunukuntaa.

Caravan-messujen aukioloajat:
pe 18.9. klo 10-18
la 19.9. klo 10-17
su 20.9. klo 10-16

Lehdistön edustajille järjestetään ennakkotutustuminen messuihin torstaina 17.9. klo 11.00. Tilaisuus alkaa lounaalla, jonka jälkeen tutustutaan alan tärkeimpiin uutuuksiin messuhalleissa.
Ilmoittautuminen 14.9. mennessä: minna.helminen@lahdenmessut.fi

Caravan-messujen lehdistötila Lahti Hallin (E-halli) alakerrassa palvelee lehdistön edustajia messujen aukioloaikoina.
Lehdistötiedotteet löytyvät tapahtuman nettisivuilta: http://www.lahdenmessut.fi/fi/tapahtuma/caravan?p=tiedotteet

Lahden Messut Oy
markkinointipäällikkö Irina Lehtonen p. 0400 710 836
irina.lehtonen@lahdenmessut.fi
www.lahdenmessut.fi

Matkailuajoneuvotuojat ry.
toiminnanjohtaja Antti Siljamäki p. 050 365 8352
antti.siljamaki@matkailuajoneuvotuojat.fi
www.liikkuvakoti.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.