Etusivu » Tiedotteet » Sisustaminen » Kontion hirsiomakotitalo menestyi Jyväskylän asuntomessujen yleisöäänestyksessä

Kontiotuote Oy

Kontion hirsiomakotitalo menestyi Jyväskylän asuntomessujen yleisöäänestyksessä

Julkaistu: 09.10.2014 klo 11:06
Julkaisija: Kontiotuote Oy

Kaupunkitaajamaan suunniteltu selkeälinjainen hirsitalo, Kontio Laajaranta (kohde 14), nousi Jyväskylän asuntomessujen Paras talo 2014 -äänestyksessä kolmanneksi suosituimmaksi messutaloksi.

Hyvistä rakennusmateriaaleista ja valoisuudestaan kiitosta saanut 133-neliöinen hirsiomakotitalo Kontio Laajaranta oli messuvieraiden äänten perusteella samalla paras puurunkoinen talo ̶ voiton vieneen kivitalon ja toiseksi tulleen kerrostalokohteen jälkeen.

Maailman suurimman hirsitalovalmistaja Kontiotuote Oy:n kotimaan markkinointipäällikkö Raimo Louhimaa kertoo, että omakotitaloja rakentavat perheet kiinnittävät talovalinnoissaan huomiota asumisen terveellisyyteen, arkkitehtuuriin ja rakennusteknisiin ratkaisuihin.

”Hirren ylivoimainen ekologisuus ja hyvä sisäilma ovat jo useimpien rakentajien tiedossa, mutta myös talon kaunis ulkonäkö, tilojen toimivuus ja sisustusratkaisut vaikuttavat valintaan. Messutalomme suunniteltiin näistä lähtökohdista. Halusimme esitellä modernin, toimivan ja selkeälinjaisen kaupunkihirsitalon”, Louhimaa sanoo.

Kontio Laajaranta on toteutettu 243 mm paksulla lamellihirrellä ja nurkkaratkaisuna on käytetty Kontion City-nurkkaa, jonka avulla rakenteista saatiin erityisen tiiviitä.

”Talon arkkitehtuuri on suunniteltu kaava-alueita silmällä pitäen. Halusimme samalla tuoda hirsiomakotitalojen laajaan mallistoomme lisää moderneja vaihtoehtoja perinteisten rinnalle”, Kontion myynninedistämispäällikkö Olavi Kujanen toteaa.

Kontio Laajarannan rakennuttajapariskunta Kalevi Laajisto ja Liisa Halttunen-Laajisto kertovat, että kohde sai jo messujen aikana kävijöiltä kiitosta ulkonäöstään ja tilaratkaisuistaan. Hyvä Puhtaus -lehden asiantuntijat valitsivat kaikista messukohteista Kontion hirsitalon hoidettavuudeltaan parhaaksi taloksi.

”Kontio Laajaranta on parhaillaan myytävänä ja voimmekin turvallisin mielin luvata, että tulevat asukkaat saavat suurta yleisöä ihastuttaneesta talosta korkealaatuisen ja toimivan kodin”, Kalevi Laajisto toteaa.

Sisustuksessa luonnonmateriaaleja

Kontio Laajarannan luonnonläheisestä ja levollisesta sisustuksesta vastasi sisustussuunnittelija Kirsi Valanti.

Yksikerroksisessa Kontio Laajarannassa on neljä huonetta, keittiö ja saunaosasto, jotka on jäsennelty toimivaksi kokonaisuudeksi. Isojen maisemaikkunoiden ansiosta väljät oleskelutilat ovat valoisia ja ilmavan korkeita. Saunaosasto sijoittuu omaan rauhaansa rakennuksen toiseen päätyyn ja sieltä, kuten oleskelutiloistakin, on yhteys ulos terassille ja puutarhaan.

Vanhempien makuuhuoneen sijainti lähellä peseytymistiloja ja reilun kokoista kodinhoitohuonetta lisää arjen sujuvuutta.

Sisustuksen tavoitteeksi asetettiin ekologisuuden ohella selkeys, suomalaisuus ja ajaton tyylikkyys. Kirsi Valanti sanoo arvostavansa hirren vaakaraitojen ja puukuvioiden muodostamaan vahvaa visuaalista elementtiä, joka luo luonnonmukaisen taustan muulle sisustukselle. Kaunis puu kaipaa hänen mielestään rinnalleen rauhoittavia värejä ja levollisia pintamateriaaleja.

Kontio mukana ensi kesän Vantaan asuntomessuilla

Kontio jatkaa modernia linjaa myös seuraavissa messutaloissaan. Ensi vuonna Vantaalla järjestettävillä asuntomessuilla nähtävä mallitalo edustaa sekin arkkitehtuuriltaan selkeää tyylisuuntaa.

>Lue lisää Kontio Laajarannasta blogista ja Kontion sivuilta:

Lisätietoja: Kontiotuote Oy, markkinointipäällikkö Raimo Louhimaa, p. 040 823 8161 raimo.louhimaa@kontio.fi tai talon rakennuttaja Kalevi Laajisto, p. 0400 636 873 kalevi.laajisto@kontio.fi

Kuvapyynnöt: petri.hiltula@kontio.fi tai tiedottaja Pirjo Kuisma, pirjo.kuisma@figuuri.fi, p. 040 554 3587.

LIITE: Kontio Laajaranta – esittely:

Kontio Laajaranta, valmistaja Kontiotuote Oy

Ulkoseinät: Lamellihirsi 243*275 mm. Nurkkarakenne Kontion City-nurkka.

Huoneistoala: 133 m²

4h + k + s + autokatos / varasto

Arkkitehtisuunnittelu: Kontiotuote Oy

Sisustussuunnittelu: Kirsi Valanti / Valanti SHOP

Lisää kohteesta: www.kontio.fi

Laajaranta talomalli löytyy 2014 alussa ilmestyneestä Kontion Koti -talomallistosta.

Kontiotuote Oy on maailman suurin hirsirakennusten valmistaja. Pohjoissuomalaiseen PRT-Forest -konserniin kuuluva Kontiotuote Oy työllistää noin 250 työntekijää. Yrityksen liikevaihto vuonna 2013 oli noin 57 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli noin 19 prosenttia. Kontio-hirsitaloja toimitetaan yhtiön Pudasjärvellä sijaitsevalta tehtaalta vuosittain 20 maahan. Tärkeimmät vientimaat ovat Venäjä, Ranska ja Japani. www.kontio.fi