Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Uudet perunat kuuluvat kesän herkkupöytään!

Sinituote Oy

Uudet perunat kuuluvat kesän herkkupöytään!

Julkaistu: 02.06.2014 klo 10:44
Julkaisija: Sinituote Oy

Kuori irtoaa helposti kunnon juuresharjalla

Pese tasakokoiset uudet perunat puhtaiksi SINI Juuresharjalla. Varhaisperunoista irtoaa kuori pestessä helposti .  Nosta perunat kiehuvaan, miedosti karkealla suolalla maustettuun veteen. Voit lisätä kattilaan jo keitinvaiheessa tillinvarsia antamaan makua. Keitä perunoita kiehuvassa vedessä noin 10–15 minuuttia koosta riippuen. Älä kuitenkaan keitä perunoita täysin pehmeiksi.

Kaada keitinvesi pois. Lisää kattilaan nokare voita ja reilusti hienonnettua tuoretta tilliä. Peitä kattila parilla esimerkiksi keittiöpyyhkeellä ja kannella. Anna perunoiden kypsyvyä höyryssä loppuun.

Uudet perunat ovat herkullinen lisäke monelle ruualle.  Jäljelle jääneet perunat  voi käyttää vaikkapa  perunasalaattiin tai pyttipannuun.

Tarvikkeet

• 2 kg uusia perunoita
  • 1 nippu tilliä
  • merisuolaa
  • nokare voita

Lisätiedot:

Tommi Pätynen, verkkoviestinnän asiantuntija, Sinituote Oy
tommi.patynen@sinituote.fi, p. 019 7600 218

Suomalainen perheyritys Sinituote Oy on Pohjoismaiden johtava siivousvälineiden, vaatehuollon tuotteiden ja autonhoitotarvikkeiden valmistaja ja markkinoija. Sinituote panostaa voimakkaasti tuotekehitykseen ja tuo jatkuvasti markkinoille uusia välineitä kodin siivouksen, järjestyksen ja toimivuuden ylläpitoon. Yrityksen tavoitteena on tehdä suomalaisten kotien arjesta vähän helpompaa. Ympäristöystävälliset SINI-tuotteet ovat kestäviä ja pestäviä, ja ne on kehitetty suomalaisille sisustusmateriaaleille ja suomalaisille kodeille. Valtaosa yrityksen markkinoimista tuotteista on kotimaisia Avainlipputuotteita.