Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » OlutHuoneiden heinä-elokuun pienpanimo-olut: Laitilan Kievari Kölssi 4,6 %

HOK-Elanto

OlutHuoneiden heinä-elokuun pienpanimo-olut: Laitilan Kievari Kölssi 4,6 %

Julkaistu: 25.06.2013 klo 01:00
Julkaisija: HOK-Elanto

OlutHuoneiden pienpanimo-oluena tarjotaan kesän kuluessa Laitilan Kievari Kölssiä,
oljenkeltaista, kevyttä ja pehmeän maltaista Kölsch-tyylistä olutta Laitilan Wirvoitusjuomatehtaalta.

Laitilan Kievari Kölssi on täysmallasolut, jonka valmistuksessa hyödynnetty pintahiivakäyminen on tuonut olueen hedelmäisyyttä ja tasapainoista luonnetta. Laitilan Kievari Kölssissä on selvästi havaittavissa puhtaan mallaspohjan raikkautta sekä keskiasteisesti humaloidun oluen aromia ja katkeruutta. Valmistukseen on käytetty kotimaisia Pilsner- ja vehnämaltaita sekä saksalaisia Magnum- ja Perle-humalalajikkeita. Alkoholipitoisuus on 4,6 %, kantavierre 11,5 %, katkero (EBU) 26 ja väri (EBC) 5.

Laitilan Kievari Kölssi on kotimainen vastine saksalaiselle Kölnin kaupunkialueella valmistetulle Kölsch-oluelle, joka on noussut monien alueella vierailleiden laatuoluiden ystävien suosikiksi. Laitilan Kievari Kölssi sopii hyvin kala- ja liharuokien, grilliruokien ja riistaruokien kanssa nautittavaksi sekä saunaolueksi tai kesäiseksi seurustelujuomaksi.

Oluen on valmistanut monista laadukkaista panimotuotteistaan tunnetuksi tullut kotimainen pienpanimo, Laitilan Wirvoitusjuomatehdas.

Laitilan Kievari Kölssi on tarjolla kaikissa OlutHuoneissa vuoden 2013 heinäkuun alusta elokuun loppuun 0,5 litran tuopeissa hintaan 7,50 €.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.fi

Lisätietoa:

Taisto Hännikäinen
ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi