Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Myllärin Luomun luomupastaperhe - maistuisiko tänään luomuna täysjyvä-, ruis- vai nauhapasta?

Julkaistu: 28.05.2012 klo 15:44
Julkaisija:

Myllärin Luomun kotimainen luomupastaperhe on kattava valikoima pastoja erilaisiin makuihin ja käyttötarkoituksiin. Perheen uusin arkiruokailuun innostusta antava tulokas on Myllärin Luomu Ruiskotilopasta, joka on herkullinen ja runsaskuituinen koko perheen pasta. Ruiskotilopasta on tehty kotimaisesta luomurukiista ja sillä on runsaskuituisuutensa ansiosta Sydänmerkki.

Myllärin Luomu Ruiskotilopasta on uusin suomalainen luomupasta. Se on valmistettu suomalaisesta luomurukiista ja pastan hyvästä rakenteesta pitää huolen luomudurumvehnä. Kotimaista puhdasta luomuruista pastassa on yli 50%, ja pasta on runsaskuituinen. Uutuus myydään 330 gramman paketissa, joka on sopiva kerta-annos neljälle syöjälle.

- Uutuutemme sopii hyvin monipuoliseen ja päivittäiseen ruoanlaittoon. Kuitua pastassa on 12%, joten se on erittäin hyvä lisä erilaisille aterioille. Ruiskotilopasta kuten muutkin Myllärin Luomu pastat valmistuvat nopeasti, keittoaika on vain 4-6 min, joten ne ovat kätevä apu esimerkiksi lapsiperheen kiireiseen arkeen.  Ruispasta on herkullinen ja terveellinen raaka-aine laatikoihin, salaatteihin ja pastaruokiin. Kotilopastan muoto kerää hyvin vuokaruokien kermaiset kastikkeet ja lopputuloksesta tulee maukas ja mehevä, kertoo markkinointijohtaja Riitta Salenius-Mela.

Myllärin Luomu Ruiskotilopastassa käytetään kotimaisen luomuviljan lisäksi myös durumvehnää, jota ei Suomen leveyksillä voi kasvattaa. Durumin käyttö on kuitenkin oleellista, kun halutaan hyvää ja laadukasta pastaa: pasta, jossa on durumvehnää, on rakenteeltaan jämäkkää. Siksi se on helppo keittää juuri oikeanlaiseksi al denteksi.

Vehnää nauhana ja kierteenä

Myllärin Luomun pastaperheeseen kuuluvat myös vaalea Nauhapasta ja tummempi täyteläinen Täysjyväkierrepasta.

Kierrepasta on kaunis salaateissa ja keitoissa. Lisäksi sille sopii lähes kastike kuin kastike: sen kierteiseen rakenteeseen tarttuvat kaikenlaiset, myös ohuet pastakastikkeet. Täysjyväkierrepasta on ruiskotilopastan tapaan myös edukseen vuokaruoissa.  Nauhapastan kanssa kannattaa puolestaan kokeilla kermapohjaisia tai juustoisia täyteläisiä ja paksuja kastikkeita. Kierrepasta tuo myös ruokaisuutta keväisen ilmaviin salaatteihin kuitenkaan niitä liiaksi hallitsematta.

Luonnonmukaiset raaka-aineet takaavat tuotteiden laadukkuuden, turvallisuuden, puhtauden ja terveellisyyden sekä ekologisuuden.  Pastojen luonnonmukaisuudesta kertoo pakkauksessa EU:n luomutunnus. Lisäksi pastoilla on Avainlippu, joka kertoo siitä, että tuotteet on valmistettu Suomessa. Täysjyväkierrepastalla on ruiskotilopastan tapaan Sydänmerkki.

Tuote- ja reseptikuvat: mari.heikura(at)kuule.fi, 0405878053

Helsingin Myllyn markkinointijohtaja Riitta Salenius-Mela, 0405009841
riitta.salenius-mela(at)helsinginmylly.fi
www.helsinginmylly.fi

Myllärin Luomu Ruiskotilopasta ja punajuuripesto

1 pss Ruiskotilopastaa

Pesto
2 rkl auringonkukansiemeniä
2 punajuurta
1 ruukku basilikaa
1 valkosipulin kynsi
2 rkl raastettua parmesaania
1 dl oliiviöljyä

Paahda auringonkukansiemenet pannulla. Keitä punajuuret kypsiksi ja kuori ja paloittele ne. Riivi basilikan lehdet ja kuori valkosipuli. Laita kaikki peston ainekset kulhoon ja hienonna tasaiseksi tehosekoittimella. Keitä Ruiskotilopastaa 5-6 minuuttia, valuta ja sekoita pesto pastan joukkoon. Tarjoa heti.

Tuotetiedot

Ravintokuitua  6,2 g

Natriumia 0,004 g

Keittoaika:  4 min

Helsingin Mylly Oy on vuonna 1934 perustettu perheyritys, joka valmistaa sekä tavanomaisesta että luomuviljasta laadukkaita viljatuotteita kotitalouksien ja leipomoiden käyttöön. Yritys on erikoistunut luomuviljatuotteisiin ja on yksi Euroopan suurimmista luomukaurahiutaleiden valmistajista. Helsingin Mylly työllistää 60 henkeä, ja sen liikevaihto on noin 25 miljoonaa euroa. Helsingin Myllyn tuotantolaitokset sijaitsevat Järvenpäässä, Vaasassa ja Balti Veski AS -nimisenä Virossa.