Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Huppelikakkuja ja kakkushotteja - näin valmistat terästettyjä leivonnaisia aikuiseen makuun!

Paasilinna

Julkaistu: 18.09.2014 klo 14:02
Julkaisija: Paasilinna

Aikuisten kakut – Terästettyjä leivonnaisia (Krystina Castella & Terry Lee Stone, suom. Tuija Tuomaala)

Aikuisten kakut on opas täysin uudenlaiseen leivontaseikkailuun. Aikuisten kakuissa on herkullinen setti reseptejä ja vaihe vaiheelta eteneviä ohjeita vahvalla viinalla, viineillä ja oluella maustettujen leivonnaisten valmistukseen. Nämä jälkiruoat huipentavat herkullisesti illallisjuhlia, nyyttikestejä ja talkoita. Tai miksipä ei aikuisten kakkujen ympärille voisi järjestää ihan omia juhlia. Maltti kuitenkin mielessä!

Kirjasta löytyy monenmoisia ohjeita:

- Perinteisiä viinakakkuja: mm. suolaisenmakea ja hunajamausteinen olutkakku, Amerikan etelävaltojen bourbon-viskitäytteinen ja – kermakuorrutettu Lane Cake sekä pieniä, trooppisia hedelmäkuppikakkuja

-  Cocktail-kakkuja: mm. upouusia leivonnaisreseptejä, jotka perustuvat klassisiin cocktaileihin: trooppinen Piña Colada -kakku, Mint Julep –kuppikakkuja ja kerma- ja suklaarommikola-kerroskeksejä

-  Kakkushotteja:  Long Island Ice Tea -kakkuja, dekadentteja viininmaistelukakkuja ja tietenkin iso määrä erilaisia hyytelöshotteja
-  Huppelikakkuja: mm. jägermeisterilla vahvistettu saksalainen suklaakakku, rommilla terästettyä porkkanakakku, viskillä väkevöitetty jäätelökakku

Kirja neuvoo, kuinka leipoa alkoholin kanssa. Mukana on myös tarjoiluehdotuksia hauskoihin cocktail-kakkujuhliin ja toisaalta herkullisia cocktail-reseptejä leivonnaisten seuraksi – sekä kätevä ja tarpeellinen
viinamittari, joka osoittaa aikuisten jälkiruokien sisältävän alkoholin kokonaismäärän.

Lehdistökappalepyynnöt:

jorma.akkanen@paasilinna.fi / 050 567 1888