Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Allesverloren Tinta Barocca saapuu uutuutena Alkon vakiovalikoimaan 23.09.2013

Nordalco Oy

Allesverloren Tinta Barocca saapuu uutuutena Alkon vakiovalikoimaan 23.09.2013

Julkaistu: 11.09.2013 klo 09:36
Julkaisija: Nordalco Oy

Tämä täyteläinen ja ryhdikäs punaviini on valmistettu Portugalilais-peräisestä, pääsääntöisesti lähinnä portviiniin käytetystä Tinta Barocca -rypäleestä.

Allesverloren Tinta Barocca löytyy siis jatkossa Alkon hyllyistä kuten erinomainen kaverinsa Allesverloren Cabernet Sauvignon. Molemmat viinit ovat erityisen maukkaita syksyisten riistaruokien ja talvisten lihapatojen kera, toki sopivat niin joulu- kuin pääsiäispöytäänkin. Allesverloren Cabernet Sauvignonin saa Alkosta myös elegantissa lahjapaketissa joulusesongin ajan!

Tällä Etelä-Afrikkalaisella parivaljakolla on mielenkiintoinen tarina. Viinitila sai nimensä vuonna 1704 kun uudisasukkaat löysivät farmin poltettuna maan tasalle palatessaan härkävankkureilla pitkältä hankintamatkalta lähimpään kaupunkiin, Stellenboschiin. Tästä maatila sai, jälleenrakennuksen jälkeen, uuden nimen Allesverloren – ’kaikki on menetetty.’

Nykyinen omistaja Danie Malan edustaa jo viidettä sukupolvea tilallaan ja jatkaa suvun perinnettä viininteon uranuurtajana, minkä aloittivat hänen esi-isänsä vuonna 1872. Tilalla tehtiin alkuaikoina vain väkevöityjä portviinejä. Danie Malanin aikana he ovat alkaneet viljelemään myös muita lajikkeita (Syrah ja Cabernet Sauvignon) ja valmistavat niistä, sekä port-rypäleistä (Touriga Nacional ja Tinta Barocca) mietoja ja palkittuja punaviinejä.

TUOTETIEDOT

Allesverloren Tinta Barocca