Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Vuoden nuoren muotoilijan 2010 Haltonille suunnittelema tuotesarja yhdistää muotoilun ja toimivuuden uudella tavalla

Oy Halton Group Ltd.

Julkaistu: 03.06.2010 klo 23:37
Julkaisija: Oy Halton Group Ltd.

Haltonin uusi ilmastointipalkkisarja on niin tekniikaltaan kuin muotoiltaan raikas uutuus. Vuoden nuori muotoilija -palkinnon 2010 voittaneen Aivan! –muotoilustudion suunnittelema tuote lanseerataan Euroopassa tänä syksynä.

Syksyllä julkaistava Haltonin uutuus on teknisesti täysin uusi ratkaisu huonetilojen ilmanvaihtoon, jäähdytykseen ja lämmitykseen. ”Halusimme tuoda samaa raikkautta myös muotoiluun. Lähdimme luomaan muotokieleltään rohkeaa ratkaisua, jossa toiminta yhdistyy muotoiluun,  kertoo tuoteryhmäpäällikkö Mikko Lietzen Halton Oy.stä.

Tuotteen muotoilusta vastaa Vuoden nuoreksi suunnittelijaksi 2010 valittu Aivan! Aivanin toimintaa leimaa kokonaisuudessaan ja Halton –yhteistyössä leimaa kiinnostus, uteliaisuus ja ennakkoluulottomuus. Haltonin uutuus on tulosta eri alojen asiantuntijoiden yhteistyöstä.  Mielenkiintoisten ja korkeatasoista osaamista omaavien yritysten kanssa on aina hauskinta tehdä yhteistyötä. Rohkean ja ennakkoluulottoman asenteen, sekä keskinäisen avoimuuden avulla projektin eteneminen on ollut vaivatonta ja normaalia nopeampaa,” kertoo Haltonin ilmastointipalkkisarjan suunnittelusta vastaava  Saku Sysiö Aivan!:sta.

Haltonin uutuus on esillä Aivan!:n näyttelyssä Design Forum Finlandissa Helsingissä. Vuoden nuori muotoilija -palkinto perustettiin Suomen Taideteollisuusyhdistyksen 125-vuotisjuhlavuonna 2000 ja se jaetaan nyt yhdeksättä kertaa. Virallisesti tuote lanseerataan syksyllä 2010.

Mikko Lietzen, tuoteryhmäpäällikkö, Halton Oy

Sposti: mikko.lietzen@halton.com

Puh. 040-3516225

Saku Sysiö, teollinen muotoilija, Aivan!

Sposti: saku@aivan.fi

Puh. 044-2931183

Design Forum:n tiedote: http://www.designforum.fi/tiedote?tiedote=17516550

*********************************************************************************************************