Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » SPECTA on uusi vaihtoehto Pohjoismaiden pakkausvannemarkkinoilla

Zeeland Family Oyj

SPECTA on uusi vaihtoehto Pohjoismaiden pakkausvannemarkkinoilla

Julkaistu: 10.10.2013 klo 12:00
Julkaisija: Zeeland Family Oyj

Itä- ja Pohjois-Euroopan suurin PET- ja teräsvannetoimittaja näkee Pohjoismaat suurena mahdollisuutena

Itä- ja Pohjois-Euroopan suurin vannetoimittaja, suomalaisomisteinen Specta laajentaa toimintaansa Pohjoismaissa vahvistamalla läsnäoloaan sekä myyntiään jakelijoille ja suurille teollisuusyrityksille.

Vastikään Specta vankisti asemiaan Euroopan vannemarkkinoilla ostamalla Venäjän suurimman PET-vanteiden valmistajan. Yritysoston myötä Spectan PET-vanteen tuotantokapasiteetti on tällä hetkellä 10 000 MT ja teräsvanteen 40 000 MT. Kesällä Specta perusti Suomeen tytäryhtiön, palkkasi myyntitiimin ja avasi varaston Kouvolaan.

16-17.10 Specta osallistuu PACK & EMBALLAGE -ammattimessuille Tukholmassa.

-       Näemme Pohjoismaiden markkinat erittäin potentiaalisina. Täällä teollisuudella on erittäin tiukat laatuvaatimukset, ja yritykset etsivät aktiivisesti kustannustehokkuutta kaikessa toiminnassaan. Kaikki keskustelut potentiaalisten asiakkaiden kanssa ovat osoittaneet, että markkinoilla on kaivattu korkealaatuisten vanteiden uutta toimittajaa, ja kilpailu nähdään erittäin tervetulleena, sanoo Spectan toimitusjohtaja Erik Helin.

Specta on toimittanut pakkausvannetta ja -ratkaisuja jo yli 20 vuoden ajan yli 2 000:lle johtavalle teollisuusyritykselle Euroopassa ja Aasiassa. Yhtiön asiakkaita ovat muun muassa Arcelor Mittal, Outokumpu, Severstal, Stora Enso, Swedwood, UPM ja Mondi.

Pohjoismaissa Specta jatkaa vannetoimituksiaan jakelijoiden kautta, ja lisäksi se panostaa suurten, perinteisesti suoraan toimittajilta vannetta hankkivien yritysten palvelemiseen.

-       Tuotantolaitoksemme edustavat uudenaikaisinta tekniikkaa, meillä on kattavat vanteen testausmenetelmät, tiukka laadunvalvonta ja toimiva logistiikkaputki Pohjois-Euroopassa. Olemme riippumattomia vannehtimislaitteiden valmistajista, joten pystymme toimittamaan asiakkaidemme tarpeisiin optimaalisen vanteen. Tavoitteemme on olla ykkösvaihtoehto johtavien pohjoismaisten yritysten vannetoimittajana, Helin jatkaa.

Pack & Emballage -messuilla 16-17.10 Tukholmassa Specta esittelee

• PET-pakkausvanteitaan – SPECTA BRAVA, SPECTA ALTO, SPECTA OPTIMA
  • Teräsvanteitaan – SPECTA PRIMA, SPECTA FACTOR, SPECTA FORTE
  • Uutta akkukäyttöistä SPECTA ASAHI PRO -konettaan sekä muita vannehtimislaitteitaan