Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Skanska valittaa alioikeuden päätöksestä asfalttikartellin vahingonkorvausoikeudenkäynnissä

Skanska Oy

Julkaistu: 31.01.2014 klo 15:00
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska Asfaltti Oy valittaa Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä, jonka oikeus antoi asfalttikartellin vahingonkorvausoikeudenkäynnissä koskien valtion vaatimuksia ja korvauksia oikeudenkäyntikuluista.

Helsingin käräjäoikeus hylkäsi 28.11.2013 antamassaan päätöksessä valtion vaatimukset. Käräjäoikeus ei kuitenkaan velvoittanut valtion korvaamaan kuin osan Skanska Asfaltin oikeudenkäyntikuluista.

”Olemme tyytyväisiä siihen, että valtion vaatimukset hylättiin. Skanska Asfaltti kuitenkin valittaa käräjäoikeuden tuomiosta Helsingin hovioikeuteen, koska käräjäoikeus ei hyväksynyt Skanska Asfaltin oikeudenkäyntikuluvaatimusta kokonaisuudessaan. Skanska Asfaltin valitus koskee ainoastaan oikeudenkäyntikulukorvausta”, kertoo Skanska Oy:n lakiasiainjohtaja Kirsi Palviainen.

Skanska Asfaltti Oy on Skanska Oy:n tytäryhtiö ja oli kuuden muun asfalttiyhtiön tavoin vastaajana vahingonkorvausoikeudenkäynneissä, jotka liittyivät Suomessa 1990-luvulla toimineeseen asfalttikartelliin.

Ennen vahingonkorvausoikeudenkäyntejä korkein hallinto-oikeus (KHO) on käsitellyt asfalttikartellia. KHO on tuolloin määrännyt vastaajayhtiöt maksamaan erisuuruisia seuraamusmaksuja kilpailulain rikkomisesta.

Skanska Oy, lakiasiainjohtaja Kirsi Palviainen, puh. 050 548 1678, kirsi.palviainen@skanska.fi

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela@skanska.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2012 oli noin 980 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 460.

www.skanska.fi

www.twitter.com/skanskafinland