Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Skanska ja ICECAPITAL esisopimukseen lähes 300 asunnon rakentamisesta

Skanska Oy

Skanska ja ICECAPITAL esisopimukseen lähes 300 asunnon rakentamisesta

Julkaistu: 25.11.2014 klo 12:15
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky ovat allekirjoittaneet esisopimuksen lähes 300 asunnon rakentamisesta. Asunnot tulevat Helsinkiin, Vantaalle, Kirkkonummelle ja Turkuun.

Esisopimus sisältää viiden asuntoyhtiön toteuttamisen kokonaisvastuurakentamissopimuksina Skanskan omistamille tonteille. Esisopimuksen kattamista hankkeista tehdään yhtiökohtaiset urakkasopimukset ja yhtiökaupat.

Ensimmäisten kohteiden rakentaminen alkaa alkuvuodesta 2015, ja asunnot valmistuvat pääosin vuoden 2016 aikana. Osa hankkeista valmistuu vuoden 2017 puolella.

”Talot on suunniteltu ICECAPITALin toivomuksen mukaisesti vastaamaan pääkaupunkiseudun ja Turun alueen pienten asuntojen kysyntään”, kertoo aluejohtaja Ilpo Luhtala Skanskan Etelä-Suomen asuntorakentamisyksiköstä.

”Olemme erittäin tyytyväisiä aloittaessamme mittavan yhteistyön Skanskan kanssa kolmannen asuntoihin kotimaassa sijoittavan pääomarahastomme kanssa. Nyt solmittu esisopimus täydentää hyvin rahastomme pääkaupunkiseudulle painottuvaa sijoitusasuntokantaa”, toteaa toimitusjohtaja Wisa Majamaa ICECAPITAL REAM Oy:stä.

Skanska Talonrakennus Oy, aluejohtaja Ilpo Luhtala, puh. 040 572 1579, ilpo.luhtala[at]skanska.fi

Skanska Oy, viestintäpäällikkö Liisa Salmela, puh. 050 374 3070, liisa.salmela[at]skanska.fi

ICECAPITAL REAM Oy, toimitusjohtaja Wisa Majamaa, puh. 040 826 1001, wisa.majamaa[at]icecapital.fi

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2013 oli noin 798 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 190.

www.skanska.fi

www.twitter.com/skanskafinland

ICECAPITAL Housing Fund III Ky perustettiin kesällä 2012 ja sen sijoituskapasiteetti on noin 400 miljoonaa euroa. Rahasto sijoittaa varansa vapaarahoitteisiin asuntoihin, jotka sijaitsevat pääkaupunkiseudulla tai muissa kasvukeskuksissa.

www.icecapital.fi/paaomarahastot