Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Sähkönkulutuksen tiukat tavoitteet asettavat uudenlaisia haasteita toimitilojen käyttäjille

Senaatti-kiinteistöt

Kutsu.
Julkaistu: 27.02.2013 klo 14:50
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Kutsu tiedotusvälineiden edustajille

Aika: perjantai 1.3.2013 klo 9.00
Paikka: Ylivieskan virastotalo, Valtakatu 4, ravintola Pikkuveli

Miten meistä jokainen voi vaikuttaa energiankulutukseen?

Tervetuloa tiedotustilaisuuteen, jossa kerrotaan Ylivieskan virastotalossa alkavasta Senaatti-kiinteistöjen käyttäjäsähköprojektista, jonka tavoitteena on sähkönkulutuksen alentaminen toimistorakennuksissa kansainvälisten sopimusten mukaisesti yhdeksällä prosentilla vuoteen 2016 mennessä.

Taloteknisten järjestelmien ohella kiinteistön käyttäjien toiminnalla on merkittävä vaikutus sähkönkulutukseen.  Keskimääräisessä kiinteistössä käyttäjäsähkö muodostaa koko kiinteistön sähkönkulutuksesta 45 - 55 prosenttia.

Ylivieskassa alkavassa projektissa toteutetaan Senaatti-kiinteistöjen kehittämää toimintamallia sähkönkulutuksen alentamiseksi. Toimintamallilla pyritään vaikuttamaan käyttäjien henkilökohtaisiin rutiineihin, jotta saadaan aikaan sähkön kulutukselle pysyvästi aleneva trendi.  Keinoina käytetään muun muassa uusia tiedottamisen ja viestinnän keinoja.

Senaatti-kiinteistöjen sähkönsäästöprojekti on käynnissä jo 35 kohteessa eri puolilla Suomea.  Tulokset ovat olleet erittäin lupaavia.

Tervetuloa tiedotustilaisuuteen kuulemaan lisää!

Tilaisuuden ohjelma:

• 9:00 – 9:15 Kahvia ja pullaa tarjolla ravintola Pikkuveljessä
  • 9:15 – 9:25 Tervetulosanat, kiinteistöpäällikkö Rauno Kortetjärvi, Senaatti-kiinteistöt
  • 9:25 – 9:40 Energiankäyttö Senaatti-kiinteistöissä, talotekniikan asiantuntija Kari Kaijalainen, Senaatti- kiinteistöt
  • 9:40 – 10:20 Sähkön säästö Valtion työpaikoilla, kehityspäällikkö Esa Halmetoja, Senaatti-kiinteistöt
  • 10:20 – 10:30 Infonäytöt asiakasviestinnässä, projektipäällikkö Marjut Tolonen, Galaxo Oy

Lisätietoja Rauno Kortetjärvi, Senaatti-kiinteistöt p. 0205 811 655

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion sisäisenä työympäristö- ja toimitila-asiantuntijana tuottaa ja tarjoaa tiloja ja niihin liittyviä palveluja valtionhallinnolle. Toimitilojen vuokraus, investoinnit sekä kiinteistöjen ja palvelujen kehittäminen muodostavat liiketoiminnan perustan.Toimintamme perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja
kumppanuuteen.  Lisätietoa toiminnastamme http://yhteiskuntavastuuraportti2011.senaatti.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki