Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » S-ryhmä yhteistyöhön Honkarakenne Oyj:n kanssa

SOK

S-ryhmä yhteistyöhön Honkarakenne Oyj:n kanssa

Julkaistu: 29.11.2012 klo 12:00
Julkaisija: SOK

SOK on solminut puitesopimuksen talomyyntiyhteistyön käynnistämisestä Honkarakenne Oyj:n kanssa. Yhteistyön myötä S-ryhmän rautakauppojen yhteydessä toimivan talomyynnin tarjonta laajenee kattamaan myös hirsirakenteiset vapaa-ajanasunnot, mökit ja saunat. Jatkossa mallistoa tullaan laajentamaan myös omakotitaloihin.

Honkarakenne Oyj:n uudella tuotemerkillä lanseerattavan malliston myynti käynnistyy keväällä 2013 suurelementtirakenteisen Aitotalon rinnalle Kodin Terroissa sekä osassa S-Rautoja ja Prismoja. S-ryhmä käynnisti yhteistyön Aitotaloa valmistavan Pyhännän Rakennustuote Oy:n kanssa syksyllä 2011, ja tällä hetkellä myyntipisteitä on jo 16 paikkakunnalla.

Kristiina Nieminen, rautakaupan johtaja, SOK Käyttötavarakauppa, puh. 010 76 80730

Mikko Kilpeläinen, toimitusjohtaja, Honkarakenne Oyj, puh. 050 542 5884

Kodin Terra on S-ryhmän voimakkaasti kasvanut rauta-, sisustus- ja puutarhakaupan ketju, jolla on 11 hypermarket-tason myymälää. Ensimmäinen Kodin Terra avattiin Lahteen vuonna 2005, minkä jälkeen myymälöitä on avattu Saloon, Poriin, Jyväskylään, Tuusulaan, Kajaaniin, Hämeenlinnaan, Kokkolaan, Kuopioon, Nokialle ja Rovaniemelle. Ketju laajenee edelleen tulevina vuosina.

S-Rauta on S-ryhmän uusi lähirautakauppaketju, jonka ensimmäinen myymälä avattiin Kemiin heinäkuussa 2011. S-Rauta -ketju laajenee voimakkaasti ja toimii tällä hetkellä jo 16 paikkakunnalla: Alajärvi, Hamina, Hanko, Karkkila, Kauhajoki, Kemi, Kemiö, Kirkkonummi, Lapua, Lohja, Närpiö, Nummela, Nurmes, Perniö, Somero ja Suomusjärvi.

Honkarakenne Oyj on maailman johtava aitoja massiivi­puutaloja valmistava yritys. Yhtiön tuotteita on vuodesta 1958 alkaen myyty yli 50 maahan lähes 80 000 kappaletta. Ekologisesti massiivipuusta valmistettavien talojen puuosien raaka-aine hankitaan PEFC-sertifioiduista suomalaisista metsistä uusinta puunkäsittelyn tekniikkaa hyödyntävien tuotantolaitosten lähiympäristöstä.