Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Oikea lasi oikeaan paikkaan: Pilkington Optitherm™ S1N OW

Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Oikea lasi oikeaan paikkaan: Pilkington Optitherm™ S1N OW

Julkaistu: 20.11.2012 klo 15:33
Julkaisija: Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Pitkä kylmä kausi on taas alkanut. Oikealla lasituksella voit vaikuttaa merkittävästi sisäilman laatuun ja vähentää rakennuksen energiankulutusta.

Modernit lasitusratkaisut eivät ainoastaan säästä lompakkoa, vaan myös parantavat asumisen ja olemisen viihtyvyyttä sekä vähentävät ympäristöä kuormittavia CO2-päästöjä.

Pohjoisissa olosuhteissa lämmöneristävyyden lisäksi olisi tärkeätä voida hyödyntää auringon säteilyenergiaa mahdollisimman paljon.

Pilkington OptithermTM S1N OW on erikoiskirkkaalle Pilkington Optiwhite lasille tehty lämmöneristyslasi, jota käyttämällä 2K ja 3K eristyslasirakenteilla on nyt mahdollista päästä optimaaliseen lämmöneristävyyden (U-arvo) ja aurinkoenergian sisäänpääsyn (g-arvo) suhteeseen.

Parhaan mahdollisen lämmöneristävyyden, korkean g-arvon ja värineutraaliuden ansiosta Pilkington OptithermTM S1N OW on paras ratkaisu asuin- ja liikerakennuksiin.

Käytettäessä Pilkington OptithermTM S1N  OW –tuotetta yhdessä Pilkington Optiwhite -lasin kanssa päästään 2K eristyslasirakenteissa U-arvoon
1.0 W/m2K ja 82 % valonläpäisyyn g-arvon ollessa huomattavasti parempi (63 %) aiempiin vastaaviin tuotteisiin verrattuna.

Pilkington OptithermTM S1N OW tuotteen ominaisuudet ja edut:

• erittäin korkea energiatehokkuus (U-arvo, 1.0 W/m2 2K eristyslasirakenteessa)
  • Korkea aurinkoenergian kokonaisläpäisy (g-arvo)
  • neutraali ulkoasu
  • saatavan useita kokoja ja paksuuksia

Kun haluat hyödyntää ulkoa tulevan energian ja eristää tehokkaasti on Pilkington OptithermTM S1N OW viisas valinta.

Lisätietoa Pilkington OptithermTM valikoimasta

www.pilkington.fi / Tuotehakemisto

Lisätietoa:

Pilkington Lahden Lasitehdas Oy
Mervi Paappanen                              Juha Rahikkala
mervi.paappanen@fi.nsg.com            juha.rahikkala@fi.nsg.com

050-5546577                                   040-8376973

Pilkingtonin nimi on liitetty läheisesti lasiin jo vuodesta 1826. Vuonna 2006 japanilainen NSG Group osti Pilkington plc:n ja nimi Pilkington säilytettiin NSG Groupin rakennus- ja autolasipuolen tuotenimenä. Laajentunut NSG Group on yksi maailman suurimmista lasin ja lasituotteiden valmistajista rakennusteollisuudelle, autoteollisuudelle ja erikoislasisektorille. Valmistustoimintaa on 29 maassa, neljässä maanosassa ja myyntiä noin 130 maassa. Tilivuonna joka päättyi 31.3.2012 NSG Group raportoi myynniksi noin 5 miljardia euroa. NSG Groupin liikevaihdosta 41 % tuli Euroopasta, 29 % Japanista, 14 % Pohjois-Amerikasta ja 16 % muualta maailmasta. www.pilkington.fi