Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » NSG Group - Pilkingtonilta uusi auringonsuojalasi huurtumista vastaan

Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

NSG Group - Pilkingtonilta uusi auringonsuojalasi huurtumista vastaan

Julkaistu: 06.06.2014 klo 09:34
Julkaisija: Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Hyvän Auringonsuojauksen ja huurtumista vähentävien ominaisuuksien yhdistäminen samassa ikkunarakenteessa on tähän saakka ollut hieman haasteellista. Nyt NSG-Pilkington on tuonut markkinoille Auringonsuojalasituotteen, Pilkington Suncool™ 70/35 AC, jossa on yhdistetty hyvä auringonsuojaus, lämmöneristys ja huurtumista vähentävät ominaisuudet.

Erityisesti 3- ja 4-kerroksisissa ikkunarakenteissa joissa lasituksen U-arvo on alle 1,0W/m2K ikkunan ulkopinnan huurtuminen saattaa tietyissä olosuhteissa olla ongelma.

Käyttämällä Pilkington Suncool™ 70/35 AC tuotetta ikkunan eristyslasielementin uloimpana lasina saadaan lasitukselle hyvä auringonsuoja, lämmöneristys sekä huurtumista vähentävät ominaisuudet.

Tuotteen salaisuus on sen kahdessa lasin eri pinnoilla olevassa pinnoitteessa: Ulkopinnassa on kova pyrolyyttisesti valmistettu Pilkington Anti-condensation -pinnoite ja sisäpinnassa Pilkington Suncool™ 70/35 auringonsuojapinnoite.

Lasifakta

Käytettäessä kiinteitä lasituksia tai avattavia nelilasisia ikkunoita, käyttökohteita Pilkington Suncool™ 70/35 AC tuotteille ovat mm:

• Toimisto-, koulu- ja julkiset rakennukset
  • Liike-, teollisuusrakennukset
  • Omakotitalot ja yksityisasunnot

Auringonsuojalasituksen avulla voidaan vähentää ikkunoiden kautta huonetilaan tulevan lämpösäteilyn määrää merkittävästi. Tämä parantaa asumisviihtyvyyttä ja vähentää tai jopa poistaa lisäjäähdytyksen tarpeen huonetilassa.

Sekä auringonsuoja- että huurtumista vähentävät ominaisuudet ovat ikkunan eliniän kestäviä ominaisuuksia, eivätkä ne vaadi erityisiä huoltotoimenpiteitä.

Jos siis halutaan suojaa auringon aiheuttamalta ylilämmöltä ja hyvän lämmön eristyksen mutta kuitenkin välttyä ikkunan ulkopuolisen huurtumisen ja mahdollisen jäätymisen haitoilta, valinta on Pilkington Suncool™ 70/35 AC.

Tuotetta on saatavana sekä tavallisena lasina että laminoituna turvalasina.

Lisätietoja tuotteesta: www.pilkington.fi - Puh. +358 (0)3 349 9282

Pilkington Suncool™ 70/35 AC (Auringonsuoja + huurtumisen esto)

Yleistä Ikkunan ulkopuolisesta huurtumisesta

Ikkunan ulkopinnan huurtuminen on luonnollinen ilmiö joka tapahtuu kun uloimman ikkunalasin pintalämpötila putoaa alle ulkoilman kastepistelämpötilan. Sama ilmiö voidaan nähdä usein esim. auton tuulilaseissa aamulla kirkkaan yön jälkeen. Pilkington Anti-condensation -pinnoite on ohut läpinäkyvä pyrolyyttinen pinnoite lasin ulkopinnalla mikä toimii pitämällä ulkolasin pintalämpötilan korkeampana ja täten minimoimalla huurtumisen esiintymisen. *

Ikkunan ulkopuoliselle huurtumiselle alttiita paikkoja ja olosuhteita ovat mm.:

• Ulkoseinät joissa ei ole varjostavia tekijöitä kuten terassikatot/-katteet, markiisit, puusto tai viereiset rakennukset
  • Avoimet paikat joissa ilman kosteus on erityisen suuri
  • Tyynet ja kirkkaat yöt jolloin kastepistelämpötila on lähellä ulkoilman lämpötilaa, tyypillisesti kevät- ja syys-aikaan

* Samanlaisissa olosuhteissa (sama eristyslasin Ug-arvo , lämpötila, kosteus, tuulen nopeus, ikkunan suunta jne.), Pilkington Anti-condensation -pinnoite minimoi huurtumisen esiintymisen verrattuna samanlaiseen ikkunalasiin jossa ei ole huurtumisen estävää pinnoitetta.

Kuvamateriaali:

Pilkington Anti-condensation Glass

Pilkington Lahden Lasitehdas Oy

Yksi maailman suurimmista lasin ja lasituotteiden valmistaja. Vuonna 1826 perustettu ja NSG Groupin osana vuodesta 2006 ollut Pilkington on johtava toimija maailmanlaajuisessa tasolasiteollisuudessa. Float-prosessi, jonka Sir Alastair Pilkington keksi 1952, on nyt standardi korkealaatuisen lasin valmistamiselle maailmanlaajuisesti Keksinyt ja tuonut markkinoille maailman ensimmäisen itsepuhdistuvan lasin - Pilkington Activ™.

NSG Group Tänään. Valmistustoimintaa noin 30 maassa neljällä mantereella ja myyntiä 130 maassa. Tilivuoden 2014 konsernin raportoitu liikevaihto  oli JPY 606.1(noin euro 4,5 miljardia). Tästä tuloksesta 39 prosenttia tuli Euroopassa, 30 prosenttia Japanissa, 16 prosenttia Pohjois-Amerikassa ja 15 prosenttia muualla maailmassa.

www.pilkington.fi