Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Lapti rakentaa uudentyyppisen palvelukeskuskonseptinsa mukaisen keskuksen Kuopion Ukkokotiin ja sen viereen tulevaan uudisrakennukseen

Rakennusliike Lapti Oy

Julkaistu: 17.05.2016 klo 09:00
Julkaisija: Rakennusliike Lapti Oy

Asuntojen ja toimitilojen sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjen rakentamiseen keskittynyt Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Ukkokotiin ja sen viereen tulevaan uudisrakennukseen asuntoja ja tuettua ikääntyneiden hoivapalvelua tarjoavan palvelukeskuksen Kuopion Niiralaan. Hoivapalvelut tuottaa 247 Hoivakodit Oy. Kiinteistöt valmistuvat kesällä 2017 kuitenkin siten, että palvelutalo aloittaa toimintansa jo huhtikuussa 2017.

Kuopion Niiralaan rakennetaan yksilöllinen kokonaisuus, jossa perinteikkääseen Ukkokotiin rakennetaan yhdeksän huoneistoa ja viereen rakennettavaan uudisrakennukseen tulee 10 huoneiston lisäksi ikäihmisten palvelutalo.

Yhteinen piha-alue lisää yhteisöllisyyttä ja edistää ikääntyneiden asukkaiden sosiaalisten kontaktien ylläpitoa

”Uuden palvelukeskuskonseptimme kehittämisessä olemme miettineen asumisen tarpeita ja tarvittavia palveluita elämän eri vaiheissa. Olemme yhdistäneet asumisen ja hoiva-asumisen samaan kiinteistöön. Talo toimii eri sukupolvien yhteisenä asuinpaikkana, jossa viihtyisä yhteinen pihapiiri yhdistää talon asukkaita. Tarpeiden muuttuessa ikääntynyt voi siirtyä samassa talossa toimivaan hoivakotiin ja läheinen esimerkiksi puoliso, lapset tai vaikkapa sukulainen voi asua omassa kodissaan ja jakaa yhteisen elinympäristön ikääntyneen omaisensa kanssa.” kertoo Laptin uudesta palvelukeskuskonseptista aluejohtaja Risto Pekkarinen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

”Uskomme palvelukeskuskonseptimme mukaisen rakentamisen yleistyvän jatkossa. Meillä on jo vastaavanlainen hanke alkamassa Espoossa Suurpellossa ja useampia hankkeita on myös suunnitteluvaiheessa.”, lisää Pekkarinen.

247 Hoivakodeille hoivakoti osana Ukkokodin palvelukeskushanketta

Uuteen hoivakotiin tulee 32 ympärivuorokautista hoivaa tarvitsevalle asukkaalle koti. Jokaisella asukkaalla on oma huone ja kylpyhuone sekä lisäksi yhteiset ruokailutilat ja olohuoneet.

”Uusi hoivakoti työllistää avautuessaan noin 20 hoiva-alan ammattilaista”, kertoo 247 Hoivakodit Oy:n toimitusjohtaja Harri Talman.

Risto Pekkarinen, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, puh. 040 134 5244

Harri Talman, toimitusjohtaja, 247 Hoivakodit Oy, puh. 0400 298 986

247 Hoivakodit Oy on suomalainen erityisesti ikäihmisten hoivapalveluja tarjoava yhtiö. Tarjoamme kokonaisvaltaista ja kunkin asiakkaamme yksilöllisen elämäntilanteen sekä toimintakyvyn huomioivaa, ympärivuorokautista hoitoa ja palvelua. Arvomme ovat IHMISLÄHTÖISYYS, HUOLENPITO sekä LÄHEISYYS JA LÄSNÄOLO. Yhtiö tuottaa palveluja vuoden 2016 aikana Lahdessa, Hollolassa, Orimattilassa ja Sysmässä.

Rakennusliike Lapti Oy lyhyesti

Rakennusliike Lapti Oy on 1990 perustettu kasvava ja kehittyvä rakennusliike, jossa osaamista sekä innostunutta ja eteenpäin menevää otetta arvostetaan. Vahvan asuntorakentamisen ohella olemme Suomen johtava hoivakiinteistöjen rakentaja. Yhtiön pääkonttori on Oulussa ja aluekonttorit Kuopiossa, Tampereelle ja Vantaalla. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 114 miljoonaa euroa. www.lapti.fi