Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » iLOQ palkittiin Finnbuildin rakennetun ympäristön kasvuyritys -sarjassa

Tekes tiedottaa

iLOQ palkittiin Finnbuildin rakennetun ympäristön kasvuyritys -sarjassa

Julkaistu: 03.10.2014 klo 08:44
Julkaisija: Tekes tiedottaa

Finnbuild Awards -palkintogaalassa 2.10. palkittiin yrityksiä useissa eri sarjoissa. Tekesin sarjassa "Rakennetun ympäristön kasvuyritys" valinta osui oululaiseen, uudenlaisia lukkoja kehittävään iLOQiin.

- iLOQ on tuonut markkinoille ICT:tä hyödyntävän ainutlaatuisen lukitusjärjestelmän. Järjestelmä soveltuu monenlaisiin kohteisiin, esimerkiksi taloyhtiöihin, liikekiinteistöihin, sairaaloihin ja teollisuuteen. iLOQin liikevaihdon kasvu 2012-2013 oli peräti 68%. Rohkeasti uudenlaisilla ideoilla voidaan näköjään tuoda kasvua ja kansainvälistymistä perinteisenä pidetyille aloille. Juuri tämmöisiä esimerkkejä tarvitsee Suomi ja rakennusala, kertoo palkinnon luovuttanut kasvuyritysalueen johtaja Reijo Kangas Tekesistä.

iLOQin elektromekaaninen lukkojärjestelmä saa energiansa avaimen työntöliikkeestä eikä tarvitse ulkoista virtaa. Kaikki avaimet ja lukot ovat ulkoisesti identtisiä, mutta kuhunkin ohjelmoidaan oma salattu digitaalinen tunnuksensa. Pääomasijoituksia yritys on kerännyt noin yhdeksän miljoonaa euroa.

iLOQ voitti myös 2013 Deloitten Technology Fast 50 -kilpailun. Tekes on rahoittanut yrityksen tuotekehitystä.

Kuva: iLOQ

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Viestintäpäällikkö Eero Lukin, Tekes
puh. 050 5577 714, eero.lukin (at) tekes.fi