Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Fira-konserni uudisti rakennusalaa tuloksellisesti vuonna 2014

Fira

Fira-konserni uudisti rakennusalaa tuloksellisesti vuonna 2014

Julkaistu: 13.02.2015 klo 09:53
Julkaisija: Fira

Konsernin liikevaihto kasvoi yli kolmanneksen vuodesta 2013

Rakennusalaa uudistava Fira-konserni julkisti vuoden 2014 tuloksensa. Konsernin liikevaihto oli viime vuonna yli 98 miljoonaa euroa, jossa kasvua vuodesta 2013 oli 34 prosenttia.

Konsernin emoyhtiönä toimivan Fira Oy:n liikevaihto oli 76 miljoonaa euroa (kasvua 30 % vuodesta 2013). Tulos ennen veroja oli 3,59 miljoonaa euroa (4,7 % liikevaihdosta).

– Haluamme olla uudistamassa koko rakennusalaa. Meille palvelulähtöinen rakentaminen on ohjenuora, jolla mukaan sitoutetaan kaikki rakentamisessa mukana olevat osapuolet. Tuoreiden lukujen valossa onkin mukava huomata, että palvelulähtöinen rakentaminen tuottaa menestystä kaikille osapuolille, kertoo Fira Oy:n toimitusjohtaja Jussi Aho.

Konsernin tulokseksi ennen veroja muodostui noin 4,7 miljoonaa euroa (4,7 % konsernin liikevaihdosta).

Putkiremontteihin keskittynyt Fira Palvelut huimassa kasvussa

Palvelunäkökulman putkiremontteihin tuovan Fira Palvelut Oy:n liikevaihto oli  21,9 miljoonaa euroa (kasvua 49,6 % vuodesta 2013). Tulos ennen veroja oli 1,1 miljoonaa euroa (5,2 % liikevaihdosta).

– Tavoitteenamme on tuoda mielenrauhaa putkiremonttien keskelle. Haluamme huomioida asukkaat alusta alkaen ja tuottaa heille putkiremonteista hyvän kokemuksen. Putkiremontit tehdään kuitenkin aina jonkun kodissa, ja siksi tätä ympäristöä on syytä kohdella hyvin ja kunnioittaa. Nähtävästi olemme siinä onnistuneet ja haluamme jatkaa tällä tiellä, kertoo Fira Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Sami Kokkonen.

Jussi Aho
Fira Oy
Sähköposti: jussi.aho@fira.fi

Sami Kokkonen
Fira Palvelut Oy
Sähköposti: sami.kokkonen@fira.fi

Fira Palvelut Oy

Fira Palvelut Oy on putkiremontteihin erikoistunut kasvuyritys, joka tuo palvelunäkökulman putkiremontteihin ja korjausrakentamiseen. Fira Palvelujen mukaan taloyhtiöillä ja asukkailla on oikeus vaatia parempia putkiremontteja ja läpinäkyvämpiä toimintatapoja. Sen sijaan, että putkiremontti uhkaisi naapurisopua, voidaan se myös toteuttaa kunkin kotia kunnioittaen ja asukkaiden mielenrauhaa vaalien. Fira Palvelut on saavuttanut korkean, Suomen Asiakastiedon myöntämän Rating Alfa -luokituksen, johon yltää vain joka kymmenes suomalaisyritys. Luokitus on yksi osoitus siitä, että Fira Palvelut on luotettava kumppani. Fira Palvelut Oy kuuluu Fira-konserniin.

Fira Oy
Fira on suomalainen rakennusalan kasvuyritys, joka haluaa muuttaa rakennusalan vallitsevia toimintatapoja ja toimia alan modernisoijana. Fira haluaa rakentaa fiksumpaa yhteiskuntaa. Perinteisen urakkarakentamisen ohella Fira tahtoo edistää suunnittelun ja rakentamisen sekä kaikkien mukana olevien osapuolten saumatonta yhteistyötä – fiksumpaa rakentamista, minkä ansiosta projektit pysyvät aikataulussa ja budjetissa. Fiksumman rakentamisen avulla Fira haluaa lisätä läpinäkyvyyttä, asiakaskeskeisyyttä ja luottamusta. Fira toimii rakennushankkeiden päätoteuttajana, ja sen asiakkaita ovat yksityiset ja julkiset rakennuttajat sekä uudis- että korjausrakentamisessa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Vantaalla, ja sen liikevaihto kasvoi vuonna 2014 on noin 100 miljoonaan euroon.