Etusivu » Tiedotteet » Puutarha » Uudet pihavalaisimet ja niihin sopivat LED/energiansäästölamput

Airam Electric Oy Ab

Uudet pihavalaisimet ja niihin sopivat LED/energiansäästölamput

Julkaistu: 21.05.2012 klo 13:17
Julkaisija: Airam Electric Oy Ab

Airamin perinteisten ulkovalaisimallien rinnalle on lisätty uusia värivaihtoehtoja ja valonlähteitä sekä täysin uusia mallisarjoja kuten HAAGA, ARVIKA ja KIIRUNA. Airamin tuotteet sopivat hyvin suomalaiseen miljööseen ja vaativiin valaistusolosuhteisiin. Pihavalaisin- ja lamppumallistossa on vaihtoehtoja moniin erilaisiin pihapiireihin, oli sitten kyseessä perinnetalo tai modernimpi arkkitehtuuri. Kaikissa Airam-valaisimissa on otettu huomioon suomalaiset asennustavat ja -määräykset. Pakkaussuunnittelussa on erityistä huomiota kiinnitetty selkeään ja informatiiviseen ulkoasuun. Lisäksi valaisinpakkauksissa on aina mukana suomen-, ruotsin-, englannin- ja vironkieliset asennusohjeet ja ne löytyvät myös malliskohtaisesti osoitteesta airam.fi.

KALLIO SEINÄ- JA PYLVÄSVALAISIN
Kallio-valaisinsarjaan kuuluu pollarivalaisin ja nyt myös viisto seinävalaisin. Valaisimet on valmistettu ruostumattomasta teräksestä ja niissä on vahva, kirkas lasikupu. Runko on viimeistelty harmaalla kivipinnoitteella. Valonlähde: kanta E27, teho maks. 60 W. Lamppusuositus Airam Pro LED 8 W E27 tai Megaman pakkaslamppu 15 W E27.

KIIRUNA
Kiiruna-valaisimen kauniisti muotoiltu lasikupu antaa pehmeän valon piha-alueille, kulkuväylille ja julkisivujen valaistukseen. Valaisimen runko on harjattua terästä, kupu opaalilasia. Valonlähde: kanta E27, teho maks. 40 W. Lamppusuositus Airam Pro LED 8 W E27 tai pakkaslamppu 15 W E27.

KÄPYLÄ MINI
Klassisen ajattomat seinä- ja pollarivalaisimet piha-alueille, käytäville ja julkisivujen yhteyteen. Vuosia rakentajien suosiossa ollutta Käpylä Mini -valaisimia on teräksen lisäksi nyt myös mustana ja valkoisena. Sarjaan kuuluu 110 cm korkea pollarivalaisin sekä seinävalaisin. Valaisimen runko on ruostumatonta terästä ja kupu lasia. Valonlähde: kanta E27, teho maks. 40 W. Lamppusuositus Airam Miniled 8 W E27 tai Airam Pro LED 8 W E27.

ARVIKA SEINÄVALAISIN
Perinteinen seinävalaisin pihapiirien valaistukseen. Arvika sopii myös yhdessä Kartano-sarjan kanssa. Valaisimessa teräsrunko ja kirkas lasikupu. Valonlähde: kanta E27, teho maks. 60 W. Lamppusuositus Airam Miniled 8 W E27 tai Airam Pro LED 8 W E27.

HAAGA SEINÄVALAISIN
Selkeälinjainen Haaga-seinävalaisin toimii kiinteistön valaistuna numerovalaisimena. Valaisimen runko on polykarbonaattia, kehys ruostumatonta terästä. Mukana mustat numerotarrat. Valonlähteeksi sopii E27-kantalamppu, teho maks. 40  W. Lamppusuositus Airam Pro LED 8 W E27.

PIHA LED RADAR
Piha LED on kiinteällä LED-valonlähteillä ja tehokkaalla liikeilmaisimella varustettu valonheitin ulkokäyttöön esimerkiksi piha-alueille ja parkkipaikoille. Suositeltu asennuskorkeus 1,8 – 3,5 m. Valon värilämpötila 6000 K.

LAMPPUSUOSITUKSET ULKOVALAISIMIIN:
Ulkovalaisimien valonlähteiksi suosittelemme energiansäästö- tai LED-lamppuja. LED-lamppujen edut ulkovalaistuksessa: välitön täysi valontuotto ja toiminta hyvin aina –30° C asti sekä soveltuvuus myös liiketunnistimen taakse. Laadukkaiden LED-lamppujen käyttöikä voi olla jopa 30 000 tuntia, joten lampunvaihtoon ei tarvitse ryhtyä kovin usein. Lampunvalinnan helpottamiseksi jokaiselle valaisimelle on suositeltu hinta/laatu-suhteeltaan paras lamppuvaihtoehto Airamin valikoimasta. Lamppusuosituksena useimpiin malleihin on joko Airam Miniled 8 W E27, Airam Pro LED 8 W E27 tai Megaman pakkaslamppu 15 W E27. Ympärisäteileviä LED-lamppuja ostaessa on aina hyvä varmistua, että lampun lumenarvo on riittävän suuri.

Airam Miniled

• 8 W E27
  • Polttoikä 25 000 h
  • 470 lm
  • Värilämpötila 3000 K
  • Saatavana myös tehot: 5 W, 5.5 W ja 12 W

Airam Pro LED

• 8 W E27
  • Polttoikä 25 000 h
  • 600 lm
  • Värilämpötila 2800 K/4000 K
  • Uutuus: saatavana kesällä 2012

Megaman pakkaslamppu –30° C

• Kylmiin olosuhteisiin suunniteltu energiansäästölamppu
  • 15 W E27
  • Polttoikä 15 000 h
  • 920 lm
  • Värilämpötila 2700 K

OY AIRAM ELECTRIC AB on yksityinen vakavarainen suomalainen yritys. Airam tunnetaan erityisesti kattavasta ja laajasta lamppuvalikoimasta. Myös valaisinten mallisto on suuri ja jatkuvasti kasvamassa – myös myymälä- ja ammattivalaistuksen puolella. Valikoimaan kuuluvat myös joulu- ja koristevalot, käsivalaisimet, paristot, kylmä-/lämpölaukut sekä tietenkin perinteiset termospullot. Airam-tuotteita myyvät hyvinvarustetut tavaratalot, päivittäistavarakaupat, sähköliikkeet ja rautakaupat.