Etusivu » Tiedotteet » Puutarha » Tuoreet yrtit avaavat kasvisten kevätsesongin

www.kasvikset.fi

Tuoreet yrtit avaavat kasvisten kevätsesongin

Julkaistu: 19.03.2010 klo 09:57
Julkaisija: www.kasvikset.fi

Viikko 12 on nimetty yrteille. Pääsiäisviikkoa edeltävällä viikolla vietämme valtakunnallista yrttiviikkoa. Pääsiäinen nostaa tuoreyrtit huippusesonkiinsa, ja yrtit kokevat jälleen uuden vuosittaisen tulemisensa.

Viikko 12 on nimetty yrteille.

Pääsiäisviikkoa edeltävällä viikolla 12 vietämme valtakunnallista yrttiviikkoa. Pääsiäinen nostaa tuoreyrtit huippusesonkiinsa, ja yrtit kokevat jälleen uuden vuosittaisen tulemisensa.

Yhtenä syynä yrtti-innostukseen juuri nyt vaikuttaa se, että talven jäljiltä ihminen etsii ravintoonsa tuoreutta ja terveyttä edistävää vihreää voimaa.

Ole hyvä ja avaa alla näkyvä linkki yrttitiedotteeseen, joka kertoo, mitä tuoreyrttejä tässä sesongissa kannattaa suosia. Saat kokeillut ruokaohjeet yrttikuorrutteisista karitsanpaahtopaisteista, perunagratiinista ja sitruunaisesta tuoresienisalaatista. Näistä löytyy myös painokelpoinen kuva lautasmallin mukaisesti koottuna ateriakokonaisuutena. Huomaa myös kauden leivonnainen: Saunaillan sienipiirakka sekä raikkaat yrttioksien kuvat.

Kevättä keittiöön – makuja ja tuoksuja tuoreyrteistä!

Lisätiedot:

Pirjo Toikkanen