Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Uudenmaan Demarinuoret tyytyväisinä Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXV liittokokouksen saavutuksiin

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Julkaistu: 10.06.2014 klo 21:40
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Sosialidemokraattiset Nuoret ry piti viime viikonloppuna 6.-8.6. XXV liittokokouksensa Vantaalla. Uudenmaan Demarinuorten ehdokkaat liiton luottamuspaikoille menestyivät loistavasti.

- Piiri menestyi hienosti. Tuskin koskaan aikaisemmin järjestö on saanut yhtä kovan tuloksen, puheenjohtajan ja kolme varsinaista hallituspaikkaa, pohtii Uudenmaan Demarinuorten puheenjohtaja Eemeli Peltonen.

Joona Räsänen valittiin jatkokaudelle liiton puheenjohtajaksi kaksivuotiskaudeksi. Räsänen valittiin ensimmäisen kerran liiton puheenjohtajaksi vuonna 2012 myöskin Uudenmaan Demarinuorten ehdokkaana. Räsänen on 27-vuotias pitkän linjan puolueaktiivi Lohjalta. Räsänen toimii tällä hetkellä muun muassa Lohjan kaupunginvaltuuston puheenjohtajana sekä SDP:n puoluevaltuuston jäsenenä.

Uudenmaan Demarinuorten liittohallitusehdokkaat Eemeli Peltonen, Jussi Kukkola ja Sara Etola valittiin Demarinuorten liittohallitukseen varsinaisiksi jäseniksi. Peltonen on 19-vuotias kunnallispoliitikko Järvenpäästä, joka toimii tällä hetkellä muun muassa Uudenmaan Demarinuorten puheenjohtajana sekä Järvenpään sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan puheenjohtajana. Jussi Kukkola on 20-vuotias hyvinkääläinen kaupunginvaltuutettu. Sara Etola on 26-vuotias lahtelainen järjestöaktiivi, joka on toimii tällä hetkellä muun muassa Lahden Demarinuorten puheenjohtajana.

- Nuorisoliitto on nyt hyvissä käsissä. Ja hyvä niin, sillä työtä riittää, Peltonen toteaa.

Eemeli Peltonen

Uudenmaan Demarinuoret ry