Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Toni Asikainen SAMOKin puheenjohtajaksi 2014

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Toni Asikainen SAMOKin puheenjohtajaksi 2014

Julkaistu: 23.11.2013 klo 17:15
Julkaisija: Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry:n 18. varsinainen liittokokous pidettiin 22.-23.11.2013 Helsingissä Hotelli Haagassa.

SAMOKin puheenjohtajaksi vuodelle 2014 valittiin Toni Asikainen, 26, HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HELGAsta. Asikainen toiminut kuluvana vuotena SAMOKin hallituksen jäsenenä, vastuualueenaan koulutuspolitiikka ja aiemmin mm. HELGAn puheenjohtajana.

”Vuosi SAMOKissa on tarjonnut aitiopaikan toimia opiskelijoiden puolesta. Ensi vuoden suurimpina haasteina pidän ammattikorkeakoulu-uudistuksen saattamista loppuun sekä opiskelijanäkökulman esille tuomisen eduskuntavaaleihin valmistautuvissa puolueissa. Ensi vuonna SAMOKin tulisi myös kehittyä entistä vahvemmaksi ja vuorovaikutteisemmaksi järjestöksi. Odotan innolla tulevia haasteita ja sekä tulevan vuoden työtä uuden hallituksen kanssa!”, Asikainen sanoo.

Liiton varapuheenjohtajaksi valittiin Mikkel Näkkäläjärvi (Vaasan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta VAMOK). Hallituksen muiksi jäseniksi valittiin:.

Matti Leppälehto (Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAMO)
Noora Nousiainen (Oulun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta OSAKO)
Joonas Peltonen (Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta POKA)
Anniina Sippola (Hämeen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HAMKO)
Ida Talvinen (Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAMMAKKO)

Liittokokous hyväksyi SAMOKin toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2014 sekä liiton poliittisen ohjelman. Kokouksessa hyväksyttiin myös yhdenvertaisuutta edistävä kielistrategia vuosille 2014-2016 sekä Opiskelijan Suomi 2019 –ohjelma, joka viitoittaa SAMOKin tietä kohti seuraavaa hallituskautta 2015 - 2019. Liittokokouksen hyväksymät dokumentit julkaistaan SAMOKin verkkosivuilla sen jälkeen, kun pöytäkirjantarkastajat ovat tarkastaneet materiaalit.

Lisää tietoa liittokokoukseen liittyen: www.samok.fi/liittokokous

Kuva: http://samok.fi/uploads/2013/11/Toni_Asikainen.jpg

Mikko Valtonen, puheenjohtaja 2013, puh. 050 389 1000
Toni Asikainen, puheenjohtaja 2014, puh. 050 389 1004
Jani Hyppänen, pääsihteeri, puh. 050 389 1010

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry

Olemme ammattikorkeakouluopiskelijoiden itsenäisesti hallitsema valtakunnallinen, sitoutumaton ja riippumaton edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Huolehdimme opiskelijoiden näkemysten saattamisesta valtionhallinnon ja muiden yhteistyötahojen tietoon sekä järjestämme opiskelijoille erilaisia valtakunnallisia palveluja ja alennuksia. SAMOKiin kuuluvilla opiskelijakunnilla on yhteensä noin 59 000 jäsentä. Kaiken kaikkiaan edustamme noin 140 000 ammattikorkeakouluopiskelijaa.