Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » SDP kansanedustaja Gustafsson arvostelee voimakkaasti hallitusta nuorison pettämisestä

SDP-ALUEET

Julkaistu: 26.09.2015 klo 13:26
Julkaisija: SDP-ALUEET

Kansanedustaja Jukka Gustafsson hämmästelee hallituksen aikeita leikata työttömiltä nuorilta.

- Tänään Lännen Median julkistama hallituksen nuorisotakuun rahoitusleikkaus tulee katkaisemaan tuhansilta nuorilta nyörin ensimmäiseen todelliseen työpaikkaan.

Hallitus leikkaa käsittämättömällä tavalla "nuorilta siivet" työelämään vähentämällä rahat 60 miljoonasta eurosta 10 miljoonaan.

- Nuorisotakuu on ollut työllisyyspolitiikan superlääke, jonka avulla olemme varmistaneet monelle nuorille ensikosketuksen työelämään. Nyt tämä kaikki ollaan heittämässä romukoppaan ilman, että tilalle on tarjolla mitään aitoa uutta työllistämiskeinoa. Kuinka hallitus kehtaa, mutta kehtaahan se työministeri Lindströmin(ps) johdolla.

Gustafssonin mukaan nyt keskellä investointilamaa tarvittaisiin enemmän nuorisotakuuta jättileikkausten sijaan.

- 90 –luvun laman oppeja ei nyt ollenkaan muisteta ja onkin iso vaara, että meillä on pian suuri joukko nuoria, jotka syrjäytetään hallituksen toimin kokonaan työmarkkinoilta.

Lisätietoja: Jukka Gustafsson p. 050 511 3038