Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Paananen: Pelkkä hinta ei saa ratkaista, kun on kyse ihmisten terveydestä

SDP-ALUEET

Paananen: Pelkkä hinta ei saa ratkaista, kun on kyse ihmisten terveydestä

Julkaistu: 18.10.2014 klo 14:00
Julkaisija: SDP-ALUEET

SDP:n puoluesihteeri Reijo Paananen peräänkuuluttaa vakavaa keskustelua järjestöjen palveluiden kilpailuttamisesta. Paanasen mukaan normista, joka pakottaa kilpailuttamaan järjestöjen tuottamat palvelut, voidaan luopua.

”Normienpurkuryhmä on oikea paikka nostaa kissa pöydälle. Ei ole kenenkään edun mukaista, että järjestöt joutuvat lopettamaan toimintansa siksi, että palvelut on pakko kilpailuttaa. Pakko on huono asia järjestöille”, Paananen sanoo.

Paananen pitää huolestuttavana, että esimerkiksi kuntoutuspalvelujen puolella monet järjestöt ovat joutuneet lopettamaan palvelutoimintansa. Paananen huomauttaa, että palvelujen kilpailuttaminen ei saisi hajottaa tai häiritä jokapäiväisen elämän sujumista.

”Ongelmia on nähtävissä myös erityisryhmien, esimerkiksi vammaisten palveluiden puolella. Pelkkä hinta ei saa ratkaista, kun on kyse ihmisten terveydestä. On todella ongelmallista, jos järjestöt joutuvat lopettamaan toimintansa sen vuoksi, että hintoja poljetaan kilpailutuksen yhteydessä. Näin on valitettavasti päässyt käymään ja tähän on puututtava.”

”SDP:lle ihmisten terveys ja hyvinvointi eivät ole koskaan kaupan. Toivottavasti tämä ajattelutapa saa tukea muissa puolueissa.”

Lisätietoja: Reijo Paananen 040 758 4322