Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Mikkel Näkkäläjärvi Demarinuorten uudeksi puheenjohtajaksi

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Mikkel Näkkäläjärvi Demarinuorten uudeksi puheenjohtajaksi

Julkaistu: 28.05.2016 klo 11:01
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXVI:n liittokokous on valinnut uudeksi puheenjohtajaksi rovaniemeläisen Mikkel Näkkäläjärven. Näkkäläjärvi voitti vastaehdokkaansa Matias Mäkysen äänin 146-57.

- Kiitän koko sydämestäni liittokokousta saamastani luottamuksesta. Demarinuoret on upea järjestö, jota minulla on kunnia luotsata seuraavat kaksi vuotta. Tulevan kevään kunnallisvaalit ja SDP:n puoluekokous ovat järjestömme seuraavat merkittävät puristukset. Meidän tavoitteemme on saada 700 nuorta kunnallisvaaliehdokasta SDP:n listalle. Tämä tarkoittaa 10 prosentin osuutta puolueen koko listasta. Katseemme on myös kevään puoluekokouksessa: tavoittelemme kasvua nuorten puoluekokousedustajien määrässä ja haluamme enemmän nuoria SDP:n päättäville paikoille, sanoo vastavalittu Demarinuorten puheenjohtaja Näkkäläjärvi.

Demarinuorten XXVI liittokokous jatkuu Tampereella sunnuntaihin 29.5. saakka. Heti lauantaiaamun puheenjohtajavalinnan jälkeen kokous valitsee Demarinuorten uudet varapuheenjohtajat ja sunnuntaina 29.5. järjestölle valitaan uusi liittohallitus. Henkilövalintojen lisäksi liittokokouksessa käsitellään järjestön poliittinen ohjelma ja järjestöstrategia.

Lisätiedot:

Mikkel Näkkäläjärvi