Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Juha Töyrylä Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) pääsihteeriksi

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Juha Töyrylä Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) pääsihteeriksi

Julkaistu: 17.05.2013 klo 16:22
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

TIEDOTE 17.5.2013
Vapaa julkaistavaksi heti

Filosofian ylioppilas Juha Töyrylä, 29, on valittu Suomen ylioppilaskuntien liiton pääsihteeriksi. Töyrylä työskentelee tällä hetkellä SYL:n kansainvälisten asioiden sihteerinä. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on toiminut Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan kansainvälisten asioiden sihteerinä ja vs. pääsihteerinä, sekä SYL:n ja HYYn hallituksen jäsenenä. Lisäksi hänellä on monipuolista taustaa erilaisista luottamus- ja hallitustehtävistä.

”Tartun uuteen pestiin tosi suurella innolla”, iloitsee Töyrylä tuoreeltaan. ”Tulevien kolmen vuoden aikana SYL:n ja ylioppilasliikkeen haasteet eivät ole ainakaan vähenemään päin – yleinen taloustilanne on edelleen tiukka, ja meidän täytyy alkaa valmistautua kahden vuoden päästä koittaviin eduskuntavaaleihin ja uuteen hallitusohjelmakauteen toden teolla jo nyt”, hän jatkaa. ”SYL:n ja muiden opiskelija- ja nuorisojärjestöjen välinen yhteistyö on kehittynyt hurjin harppauksin viime vuosina, ja on hienoa päästä viemään myös tätä työtä eteenpäin.”

Pääsihteerin hakuprosessi oli monivaiheinen, ja henkilöiden soveltuvuusarvioinnissa kumppanina toimi Mercuri Urval. Hallitus teki valinnan yksimielisesti haastattelujen ja soveltuvuusarviointien perusteella.

Pääsihteeri johtaa liittoa yhdessä hallituksen kanssa keskittyen erityisesti edunvalvontaan, talouteen, strategiseen kehittämiseen sekä liiton kymmenhenkisen asiantuntijasihteeristön esihenkilönä toimimiseen. Pääsihteerin toimikausi on kolmivuotinen.

Töyrylä aloittaa perehtymisen pääsihteerin toimeen kesäkuussa. Varsinaisesti hän aloittaa pääsihteerin toimessa elokuun puolessavälissä, kun nykyinen pääsihteeri Matti Parpala siirtyy liitosta eteenpäin uusiin tehtäviin.

puheenjohtaja Marina Lampinen, 044 906 5007, marina.lampinen@syl.fi

Juha Töyrylä, 041 515 2229, juha.toyryla@syl.fi

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry on opiskelijajärjestö, joka edustaa noin 135 000 perus- ja jatkotutkinto-opiskelijaa.

SYL valvoo opiskelijan etua valtakunnan tasolla opiskelijaa koskevissa asioissa. SYL:n ydinosaamisalueita ovat koulutuspolitiikka, sosiaalipolitiikka ja kansainväliset asiat. Lisäksi SYL:ssä paneudutaan työelämään, tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen, ympäristöön ja kehitysyhteistyöhön liittyviin kysymyksiin.

www.syl.fi
www.facebook.com/SYL.FIN