Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Joona Räsänen valittu Demarinuorten puheenjohtajaksi

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Joona Räsänen valittu Demarinuorten puheenjohtajaksi

Julkaistu: 19.05.2012 klo 13:57
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXIV liittokokous on tänään lauantaina 19.5. valinnut uudeksi puheenjohtajakseen lohjalaisen Joona Räsäsen. Historiallinen valinta varmistui tänään Helsingissä hotelli Rantapuistossa puheenjohtajavaalin jatkuttua toiselle kierrokselle. Joona Räsänen oli ehdolla Demarinuorten uudeksi puheenjohtajaksi Uudenmaan Demarinuoret ry:n ehdokkaana.

”Haluan kiittää kisassa mukana olleita Ari Reunasta ja Sanna Marinia. He tekivät molemmat hienot kampanjat ja oli ilo olla tekemässä heidän kanssaan reilua puheenjohtajakamppailua”, vastavalittu puheenjohtaja Joona Räsänen sanoo. Demarinuorten tulee Räsäsen johdolla tekemään realistista, tulevaisuuteen tähtäävää sosialidemokraattista politiikkaa. ”Nyt tarvitaan suunnannäyttäjiä, vastuunkantajia ja arvojohtajia”.

”Tämä on historiallinen hetki”, Uudenmaan Demarinuorten puheenjohtaja Taina Viikari ylistää. ”Uudenmaan piirillä ei ole vuosikausiin ollut omaa puheenjohtajaa”, Viikari jatkaa. ”Tulos on erittäin hieno ja tiedän, että Joonasta tulee vahva uudistaja ja esimerkillinen johtaja Demarinuorille”, Uudenmaan Demarinuorten varapuheenjohtaja Eemeli Peltonen sanoo.

Joona Räsänen on 25-vuotias lohjalainen demariaktiivi, joka omaa vahvan verkostoitujan taidot ja laajaa järjestöllistä kokemusta myös Demarinuorten ulkopuolelta.

Eemeli Peltonen

Uudenmaan Demarinuorten varapuheenjohtaja