Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Demarinuorten Näkkäläjärvi: Poliisin toiminta turvattava koko maassa

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuorten Näkkäläjärvi: Poliisin toiminta turvattava koko maassa

Julkaistu: 20.11.2014 klo 09:40
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuorten varapuheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi on huolissaan poliisin resurssien riittämättömyydestä erityisesti harvaan asutuilla seuduilla. Poliisien määrä on Suomessa hälyttävän alhainen verrattuna muuhun Eurooppaan. Vaikka henkilöstöä ja resursseja vähennetään jatkuvasti, on poliisin lakisääteisten tehtävien määrä silti pysynyt ennallaan.

- Tuhat poliisia marssi eilen Helsingin keskustassa herättääkseen yhteiskunnallista keskustelua Suomen sisäisestä turvallisuudesta. Resurssien puute näkyy erityisesti harvaan asutuilla seuduilla, joissa välimatkojen ja tehtävien priorisointien vuoksi toimintavalmiusajat voivat olla todella pitkiä, sanoo Demarinuorten varapuheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi.

Suomen Poliisijärjestöjen Liiton huoli poliisien resursseista on aiheellinen. Poliisien tehtävä on vastata Suomen sisäisestä turvallisuudesta, ja se ei onnistu jos resursseja heikennetään jatkuvasti. On kiinnitettävä myös huomiota poliisien työssäjaksamiseen ja työturvallisuuteen.

- Turvallisessa yhteiskunnassa poliisitoimen resurssit on turvattu. Niin kauan kuin Suomi pidetään kokonaan asutettuna, on poliisien toiminta turvattava koko maassa. Vähäisistä henkilöresursseista ja työn kuormittavuudesta johtuen poliisien työturvallisuus, työhyvinvointi ja meidän kaikkien suomalaisten oikeusturva on uhattuna, päättää Näkkäläjärvi.

Lisätiedot:
Mikkel Näkkäläjärvi