Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Demarinuorten kysely: Lisää nuoria ehdolle Euroopan parlamenttiin

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuorten kysely: Lisää nuoria ehdolle Euroopan parlamenttiin

Julkaistu: 29.04.2013 klo 11:22
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuorten eurovaalikysely paljastaa, että Euroopan parlamenttiin halutaan sekä kokeneita että uutta ajattelua edustavia sosialidemokraatteja. Kahdenkymmenen eniten ääniä saaneen joukossa on lukuisia valtakunnan kärkipoliitikkoja sekä huomattava määrä nuoremman polven vaikuttajia. Kärkisijoille asettuvat SDP:n varapuheenjohtaja Eero Vainio, Helsingin kaupunginvaltuutettu Nasima Razmyar, suuren valiokunnan puheenjohtaja Miapetra Kumpula-Natri sekä Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen.

Sosialidemokraattien ehdokaslistalle halutaan ihmisiä, joilla on uskottavuutta, osaamista ja kykyä osoittaa suuntaa Euroopan tulevaisuudelle. SDP:llä on suuri tehtävä edessään. Puolueen on vakuutettava äänestäjät omasta vaihtoehdostaan sekä oikoa tunnepohjaista ja räikeän populistista eurooppakeskustelua. Demarinuoret haluaa SDP:lle loistavat eurovaaliehdokkaat, jotka ohjaavat puolueen hyvään tulokseen vuoden päästä pidettävissä eurovaaleissa.

Demarinuoret kysyi kansalaisten mielipidettä ja järjesti nettisivuillaan avoimen kyselyn, jossa oli mahdollisuus kertoa, kenelle he haluavat antaa äänensä eurovaaleissa 2014. Kyselyssä sai valita kaksikymmentä itselleen mieluisinta ehdokasta. Kysely oli avoinna viiden viikon ajan, maaliskuun 21. päivästä huhtikuun 28. päivään saakka.

Demarinuorten eurovaalikysely – 20 eniten ääniä saanutta

1. Eero Vainio