Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Demarinuoret: Kyllä vastaanottokeskuksille

Demarinuoret: Kyllä vastaanottokeskuksille

Julkaistu: 04.09.2015 klo 12:30
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuoret kannattaa yksiselitteisesti vastaanottokeskuksien perustamista helpottamaan Suomeen tulevien turvapaikanhakijoiden tilannetta. Vastaanottokeskuksiin tulevat ihmiset ovat lähteneet kotimaistaan sotaa ja vainoa pakoon. Humanitäärisen kriisin kolkuttaessa ovellemme, emme voi kääntää selkäämme, vaan meidän on ojennettava auttava käsi.

”Suomalaiseen sielunmaisemaan on aina kuulunut heikoimmista huolehtiminen, eikä välinpitämättömyys hädän hetkellä. Meneillään on todellinen humanitäärinen kriisi, jonka ratkaisemisessa Suomenkin on oltava mukana. Tänne tulleille turvapaikanhakijoille on turvattava inhimilliset olot”, sanoo Demarinuorten puheenjohtaja, kansanedustaja Joona Räsänen.

Ylen tutkimuksen mukaan enemmistö kuntapäättäjistä suhtautuu myönteisesti vastaanottokeskuksien perustamiseen. Nyt tämän mielipiteen tulisi näkyä myös päätöksenteossa. Demarinuoret kannustaakin sekä kuntia että yksityisiä toimijoita luoviin ratkaisuihin tilojen ja avun löytämiseksi vastaanottokeskuksille.

”Suomessa on tyhjillään paljon julkisia ja yksityisiä kiinteistöjä, joita kannattaa tässä tilanteessa täysimääräisesti hyödyntää. On myös hyvä muistaa, että jokainen meistä voi auttaa omalla panoksellaan”, lopettaa Räsänen.

Lisätiedot:

Joona Räsänen