Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Väreissä räiskyvä kirja tarjoaa uudenlaista kokkailua

Kirjapaja

Väreissä räiskyvä kirja tarjoaa uudenlaista kokkailua

Julkaistu: 15.08.2014 klo 14:56
Julkaisija: Kirjapaja

Sitä parempi soppa – mitä yhdessä kokataan on Mari Moilasen värikäs esikoisteos. Tuoreissa resepteissään ja persoonallisissa ruokakuvissaan suositun Jotain maukasta -ruokablogin reseptinikkari haastaa tavanomaisuuden ja kokkaa ruokaa twistillä, mutta pingottamatta – koko perheen kera.

Trendikästä whole foodia

Keittokirjan täysjyväisillä, whole food painotteisilla raaka-aineilla syntyy rustiikkista, mutta ehdottoman herkullista ja terveellistä ruokaa niin arkeen kuin juhlaankin: leivonnaisia, lisukkeita, pääruokia ja snäksejä.

Yhdessä tekemisen iloa

Kokkaamiseen otetaan mukaan myös perheen pienet kädet. Resepteissä apukokeille on osoitettu omat askareensa. Yhdessä tekeminen ei tarkoita ruoan laadusta tai innovatiivisuudesta tinkimistä. Päinvastoin. Tarjolla on oivallisia reseptejä muun muassa lehtikaalista, kvinoasta, banaanista ja ruusukaalista, unohtamatta kaakaonibsejä ja kookossokeria. Näin syntyy aitoa ja rehevää hyvän mielen ruokaa, joka välttää liikaa hifistelyä.

”Hetket keittiössä perheen ja rakkaiden kanssa ovat inspiroivia, laatuaikaa parhaimmillaan. Silloin sopasta ei voi tulla muuta kuin hyvä”, sanoo Mari Moilanen, joka halusi kääntää isoäitinsä toistaman sananlaskun useasta kokista parhain päin!

Sitä parempi soppa -kirjassa on lähes 100 innostavaa reseptiä sekä vedet kielelle herauttavia ruokakuvia.

MARI MOILANEN, FM, on ammattibloggaaja, sisällöntuottaja, ruokatoimittaja ja

-valokuvaaja. Hän on myös bloggaajakoulutuksia järjestävän Rock your Blog -yrityksen toimitusjohtaja. Moilasella on takana pitkä ura henkilöstöjohdollisissa töissä, ohessa freelancetoimittajan töitä ja vuonna 2013 uramuutos yrittäjäksi ruoan saralla.

Mari Moilanen: Sitä parempi soppa – mitä yhdessä kokataan. 186 s. Kirjapaja 2014. ISBN 978-952-288-146-5; Kl 68.2; Sid. Ovh 29,00

Lisätietoja: Kirjapaja/Viestintä Marja-Liisa Saraste, marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi;

09 6877 4568, ja Mari Moilanen, mari@jotainmaukasta.fi; 041 5169959

Arvostelukappaleet: Minna Vatja, minna.vatja@lastenkeskus.fi

Tästä linkistä on ladattavissa painokelpoinen kirjan kansikuva:

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki