Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Sotaveteraaniliitolla ei ole tarvetta salailla varojaan

Sotaveteraaniliitto

Sotaveteraaniliitolla ei ole tarvetta salailla varojaan

Julkaistu: 05.12.2014 klo 08:50
Julkaisija: Sotaveteraaniliitto

Sotaveteraaniliitto ei ole omistanut kuntoutus- eikä hoitolaitoksia. Testamenteilla saadut varat on käytetty testamentin antajan määräämään tarkoitukseen.

Liiton taseen loppusumma 2013 lopussa oli 1,06 milj. euroa. Liiton tulot olivat 1,41 milj. euroa ja kulut 1,78 milj. euroa. Liiton varallisuus riittäisi runsaan puolen vuoden kuluihin, mikäli tulot loppuisivat.

Liitto saa tuloja lehden ilmoituksista, yleisavustusta raha-automaattiyhdistykseltä, veteraanien avustamiseen avustusta säätiöiltä, omatoimisesta myyntitoiminnasta (joulukortit, adressit ym.), keräystuotoista ja pienimuotoisista lahjoituksista. Liiton kuluista runsas kolmannes käytetään avustuksiin veteraaneille ja jäsenyhdistyksille, neljännes Sotaveteraani-lehden kuluihin ja runsas neljännes käytetään hallinto- ja henkilöstökuluihin.

Liitto on mukana Veteraanivastuun toteuttamassa keräyksessä. Viime vuonna keräyksen tuotto veteraania kohti oli noin 60 euroa. Kullakin alueella kerätyt varat käytetään sen alueen veteraanien hyväksi.

Kaikki keräysvarat käytetään veteraanien, heidän puolisoidensa ja leskiensä hyväksi antamalla pienimuotoista apua, kuten maksamalla lääkekulujen omavastuuosuuksia, jalkahoitoja, pienimuotoista kuntoutusta ja järjestämällä virkistystilaisuuksia.

Suomen Sotaveteraaniliitto on liittynyt myös yhteisöpalvelu Facebookiin. Kiinnostuneet löytävät meidät siellä osoitteesta https://www.facebook.com/sotaveteraaniliitto

Toivomme uuden, lehden toimintaa täydentävän väylän houkuttelevan myös uusia kannattajajäseniä - kaikki ovat tervetulleita tukemaan kunniakansalaisiamme ja vaalimaan heidän perintöään. Linkkiä saa levittää kavereille.

Toivotan hyvää itsenäisyyspäivää ja alkavaa joulun aikaa

Toiminnanjohtaja Markku Seppä
puh. 09 6126 2012
gsm. 0400 921 332
markku.seppa@sotaveteraaniliitto.fi

Suomen Sotaveteraaniliitto ry on Suomen sotiin 1939–1945 osallistuneita miehiä ja naisia yhdistävä valtakunnallinen järjestö. Liitto valvoo ja parantaa sotiemme veteraanien yhteiskunnallisia etuja.

Sotaveteraanit ovat kunniakansalaisiamme. He ovat puolustaneet maamme itsenäisyyttä ja vapautta. Sotaveteraanit, heidän puolisonsa ja leskensä haluavat elää mahdollisimman pitkään kotonaan. Sotaveteraanijärjestön tehtävänä on edistää toimia, joilla veteraanien itsenäistä kotona selviytymistä parannetaan.

www.sotaveteraaniliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon