Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Partiolaiset lahjoittivat pipoja ja sukkia vastasyntyneiden teho-osastolle

Hämeen Partiopiiri ry

Partiolaiset lahjoittivat pipoja ja sukkia vastasyntyneiden teho-osastolle

Julkaistu: 28.04.2016 klo 15:24
Julkaisija: Hämeen Partiopiiri ry

Hämeen Partiopiirin hallituksen käynnistämä haastekampanja vastasyntyneille neulottavista pipoista, villasukista ja turvalonkeroista onnistui hyvin. Piirinjohtaja Riina Aspila ja medialähettiläs Emilia Kaján kävivät luovuttamassa keräykseen toimitetut pipot ja villasukat Tampereen Yliopistollisen sairaalan vastasyntyneiden teho-osastolle torstaina 28.4.2016. Lahjoitusta oli vastaanottamassa apulaisosastonhoitaja Kristiina Onikki.

Erittäin hyvin onnistunut, vain pari viikkoa kestänyt, lyhyt haaste keräsi Tampereelle lahjoitettavaksi yhteensä 74 pipoa ja 61 sukkaparia.

- Partiolaiset neulovat usein erilaisissa partiokokouksissa. Tästä lähtenyt haasteidea oli siitä hieno, että siihen pystyi osallistumaan kaiken ikäiset partiolaiset eri puolilta piiriä. Ilahduttavaa oli, että mukaan lähti myös ei partiolaisia aikuisia, kertoo Riina.

Tampereen Yliopistollisen sairaalan vastasyntyneiden teho-osastolla hoidetaan vuosittain noin tuhatta lasta, jotka kaikki saavat lämmikkeeksi pipon ja sukat. Hämäläisten partiolaisten luovuttama pipojen ja sukkien määrä riittää siis lähes kuukaudeksi osaston tarpeisiin.

- Vastasyntyneiden teho-osastolla tehdään hyvää ja tärkeää työtä. Oli ihanaa päästä mukaan luovuttamaan haasteen kautta kerätyt pipot ja sukat, sanoo Emilia.

Turvalonkeroita sekä pieni määrä pipoja ja sukkia luovutetaan myös Päijät-Hämeen ja Kanta-Hämeen -keskussairaaloihin.

Partiolippukunnille tehty haaste löytyy Hämeen Partiopiriin nettisivulta: http://www.hp.partio.fi/haaste

Teksti ja valokuva: Marjo Majlund

Hämeen Partipiirin toiminta-alueella partiota harrastaa yli 10 000 lasta, nuorta ja aikuista. Yli 18-vuotiaat hämäläiset partiolaiset tekevät partion eteen vapaaehtoistyötä lippukunnissa noin 600 000 tuntia vuosittain, mikä vastaa 350 nuorisotyöntekijän vuosittaista työpanosta.