Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Onko asunnossasi kylmä? Näin vältät homekasvustot!

MyyAsuntoni.fi

Onko asunnossasi kylmä? Näin vältät homekasvustot!

Julkaistu: 13.01.2015 klo 08:00
Julkaisija: MyyAsuntoni.fi

Jos asunto on talvella vetoinen, on aihetta tutkia talon lämpövuodot. Merkkejä ilmavuodoista ovat katolla olevat jääpuikot tai huurre paikoissa, joihin se ei kuulu. Raksystems Insinööritoimisto Oy:n Teemu Niiranen kertoo MyyAsuntoni.fi -verkkopalvelun blogissaan, että ilmavuodot voivat tuoda ongelmia talon rakenteille ja aiheuttaa homekasvustoja.

Lämpökamerakuvauksen hyödyt

Lämpökamerakuvaus on nopea, edullinen ja luotettava toimenpide, jolla löydetään rakennuksesta mm. vuodot, kylmäsillat, puuttuvat eristeet, energiaa syövät kohteet ja korjaustarpeet. Kuvauksesta tehdään kirjallinen raportti lämpö- ja digikuvineen. Kuvien analysoitiin tarvitaan ammattilainen ja kuvauksen tekevän henkilön pätevyys pitää varmistaa.

Lämpökamerakuvaus avuksi myös remontoidessa

Kuvausta voi käyttää kun vanhaa remontoidaan uudeksi. Kameran avulla saadaan tärkeää tietoa rakenteista, lämpöteknisestä toimivuudesta, patterien toimivuudesta sekä vesiputkista. Remontin jälkeen suositellaan jälkikuvausta työn laadun varmistamiseksi.

Löydä rakennuksen ongelmakohdat

Uusi koti on järkevää varmistaa lämpökamerakuvauksella jo ennen muuttoa. Kylmät kohdat rakenteissa voivat johtua eristeiden huolimattomasta asennuksesta, niiden puuttumisesta tai niiden kastumisesta. Kuvauksen avulla voidaan paikallistaa rakenteiden laatupoikkeamia ja rakennevirheitä, joiden havaitseminen muilla keinoin on aikaa vievää tai jopa mahdotonta.

Lue koko blogi: http://blogi.myyasuntoni.fi/blog/2015/01/09/lampokamerakuvaus/

MyyAsuntoni.fi on Suomen kattavin kiinteistönvälittäjäportaali, jossa on mukana yli 500 kiinteistönvälittäjää. Sivustolla olevassa blogissa julkaistaan viikoittain mielenkiintoisia blogikirjoituksia eri alojen asiantuntijoilta asumiseen ja muuttamiseen liittyen.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Jussi Hietaranta, jussi@myyasuntoni.fi, 040-7368747, www.myyasuntoni.fi, facebook.com/myyasuntoni