Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Arkean, koulujen ja päiväkotien yhteistyö poikinut kevään aikana 6 ruokadiplomia

Arkea

Julkaistu: 03.06.2016 klo 10:16
Julkaisija: Arkea

Seuravuorenkadun, Säkäkujan ja Toffinkujan päiväkodit sekä Kähärin, Mikaelin ja Puolalan koulut ovat kuluvan kevään aikana ansainneet ruokadiplomit yhdessä ruokapalveluista vastaavan Arkea Oy:n kanssa.

Kouluruokadiplomi® on jo vakiintunut ja tuttu kouluille myönnettävä tunnustus ravitsemuksellisesti, kasvatuksellisesti ja ekologisesti kestävän kouluruokailun edistämisestä. Tämän vuoden alussa lanseerattiin myös päiväkodeille suunnattu vastaava tunnustus, Makuaakkoset-diplomi®. Näitä on Turkuun saatu jo yhteensä neljään eri päiväkotiin.

Arkean palvelujohtaja Paula Juvonen kertoo, että tavoitteena on saada diplomi jokaiseen päiväkotiin ja kouluun, johon Arkea valmistaa ruoan.

– Tämä on mahdollista, koska yhteistyömme koulujen ja päiväkotien kanssa on erittäin toimivaa. Diplomien kriteerit täyttyvät siis varmasti, toteaa Juvonen.

Juvonen painottaa, että koulujen ja päiväkotien henkilökunnan oma esimerkki on suuressa roolissa ruokakasvatuksessa.

Toistaiseksi Arkealle on yhdessä päiväkotien kanssa myönnetty neljä Makuaakkoset-diplomia ja yhteistyössä koulujen kanssa 14 Kouluruokadiplomia. Lisäksi kahdella Paimion kaupungin koululla, joiden ruokapalveluista Arkea on 1.5. alkaen vastannut, on myönnetty Kouluruokadiplomit.

Lisätiedot:
palvelujohtaja Paula Juvonen, 044 907 5900

Arkea Oy tuottaa ruoka-, siivous-, kiinteistönhoito- ja turvallisuuspalveluja Lounais-Suomen suurimpana alan yrityksenä ja työnantajana. Olemme 1200 työntekijän voimin läsnä asiakkaamme arjessa. Toimimme yli 300 rakennuksessa, 600 000 neliössä, 3 miljoonassa tilakuutiossa ja valmistamme päivittäin 52 000 ateriaa. Kannamme vastuun asiakkaistamme ja ympäristöstä sekä tiedostamme eettisen ja yhteiskunnallisen vastuumme.