Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Aktiivinen ikääntyvä -tapahtuma Jyväskylässä 17.4.2013

Suomen Fysioterapeutit ry

Aktiivinen ikääntyvä -tapahtuma Jyväskylässä 17.4.2013

Julkaistu: 15.04.2013 klo 08:00
Julkaisija: Suomen Fysioterapeutit ry

Keski-Suomen Fysioterapeutit järjestää Suomen Fysioterapeuttien 70-vuotisjuhlan kunniaksi maksuttoman yleisötapahtuman keskiviikkona 17.4.2013, klo 15 - 19 Jyväskylän kaupunginkirjaston Minnan Salissa. Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita! Kirjaston osoite Vapaudenkatu 39–41, 40100 Jyväskylä.

Tarjolla on luentoja sepelvaltimotaudin liikunnallisesta kuntoutuksesta, kaatumisten ehkäisystä sekä nivelrikon hoidosta ja fysioterapeutin suoravastaanotosta, joka on käynnistymässä laajalla alueella Keski-Suomessa. Lisäksi tapahtumassa on testauksia ja neuvontaa fysioterapeuttien ohjaamana.

15.00 Fysioterapeutin suoravastaanotto:  Nopeasti neuvoja nivelvaivoihin!
Fysioterapeutti, TtT, Petri Salo

15.30 Sepelvaltimotautiko - mitä voisin itse tehdä? Asiaa sepelvaltimotautipotilaan liikunnallisesta kuntoutuksesta. Fysioterapeutti, liikuntakoordinaattori Liisa Lumiaho

16.00 Nivelrikko – monen vaivana: Miten voin ehkäistä, miten kannattaa itse kuntouttaa? Fysioterapeutti, TtM, tutkija Juhani Multanen

16.30. Pysytään pystyssä – keinoja kaatumisen ehkäisyyn!
Fysioterapeutti, TtT, Sanna Sihvonen

sekä uusinnat:

17.00 Fysioterapeutin suoravastaanotto: Nopeasti neuvoja nivelvaivoihin!

17.30 Sepelvaltimotautiko uhkaa - mitä voisin itse tehdä? Asiaa sepelvaltimotautipotilaan liikunnallisesta kuntoutuksesta.

18.00 Nivelrikko – monen tulevaisuus: miten voin ehkäistä, miten kannattaa itse kuntouttaa?

18.30 Pysytään pystyssä - Keinoja kaatumisen ehkäisyyn!

Ikääntyvien itsenäinen liikkumiskyky auttaa selviytymään päivittäisistä askareista. Systemaattisella ja ammattimaisesti ohjatulla harjoittelulla voidaan ehkäistä liikkumiskyvyn heikkenemistä. Ikääntyvän kuntoutuksessa lihasvoiman, tasapainon ja alaraajojen nivelten liikkuvuuden harjoittaminen ovat erityisen tärkeitä.

Lisätiedot:  Sanna Paasu-Hynynen p. 044 575 0555, Sanna.paasu@gmail.com

Suomen Fysioterapeutit on kaikkien fysioterapeuttien ja fysioterapiaopiskelijoiden yhteinen järjestö. Liiton perustamisen 70-vuotisjuhlaa vietetään teemalla "Aktiivinen ikääntyvä" ja Jyväskylässä järjestettävä tapahtuma on osa valtakunnallista juhlakiertuetta.