Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Yhä useampi S-Etukortin käyttäjä valitsee S-Pankin

SOK

Yhä useampi S-Etukortin käyttäjä valitsee S-Pankin

Julkaistu: 16.08.2011 klo 09:41
Julkaisija: SOK

S-Pankki oli kesäkuun loppuun mennessä myöntänyt S-ryhmän asiakkaille 788 000 S-Etukortti Visaa. S-Pankin myöntämien Visojen määrä kasvoi alkuvuonna 123 000 kortilla. Vielä useampi S-Etukortin omistaja oli ottanut käyttöönsä S-Pankin verkkopankin. S-Pankin pankkitunnuksia käytti kesäkuun lopussa jo lähes miljoona suomalaista.

– Meidän kannalta oli tärkeää, että S-Etukortin käyttö maksuvälineenä lisääntyi huomattavasti. Uskon, että meillä on hyvät mahdollisuudet kasvattaa edelleen markkinaosuuttamme Suomen pankkimarkkinoilla, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Kesäkuun lopussa S-Pankin tileillä oli talletuksia 2 431 miljoonaa euroa.

S-Pankin vakavaraisuusaste oli kesäkuun lopussa 19,3 prosenttia eli selvästi viranomaisten pankeille asettamaa 8,0 prosentin vähimmäisvaatimusta korkeampi.

– Viime vuodet jatkuneen talousmaailman myllerryksen keskellä vakavaraisuuden merkitys pankeille on korostunut entisestään. S-Pankin arvomaailmassa turvallisuus merkitsee paljon ja panostamme jatkossakin vakavaraisuuden pysymiseen hyvällä tasolla.

S-Pankki paransi alkuvuonna tulostaan. Kuuden ensimmäisen kuukauden tulos oli 7,1 miljoonaa euroa. Vuotta aikaisemmin tulos vastaavalta ajalta oli 3,6 miljoonaa euroa. Tuloskehityksessä näkyi korkokatteen kasvu (+ 84,4 %) ja pankkipalveluiden käytöstä saatavien palkkiotuottojen lisääntyminen (+ 23,3 %).

S-Pankki lukuina 30.6.2011:

2 378 560 asiakasta
787 533 myönnettyä S-Etukortti Visaa
994 919 pankkitunnusten käyttäjää
2 431 miljoonan euron talletuskanta
19,3 %:n vakavaraisuusaste

Lisätietoa:
Toimitusjohtaja Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100, pekka.ylihurula@sok.fi.

S-ryhmään kuuluva S-Pankki on suomalainen kauppapankki, jolla on lähes 2,4 miljoonaa asiakasta. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin 1 000 S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelinpalvelun kautta. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuutta kuvaava Avainlippu-tunnus.