Etusivu » Tiedotteet » Pankit ja rahoitus » Suomalaiset startupit Mesenaatti.me ja Holvi uudistavat rahoitusmaailmaa

Holvi Payment Services Oy

Suomalaiset startupit Mesenaatti.me ja Holvi uudistavat rahoitusmaailmaa

Julkaistu: 30.06.2016 klo 14:15
Julkaisija: Holvi Payment Services Oy

Suomen suurin joukkorahoituspalvelu Mesenaatti.me ja uudenlaisia yritystilejä tarjoava suomalainen startup Holvi lopettavat yhteistyönsä
ja keskittyvät ydinosaamiseensa.

"Kun olimme molemmat aloittamassa toimintaamme, yhteistyö oli hyvä sauma päästä liikkeelle ketterästi. Holvin avulla Mesenaatti-kampanjat saivat käyttötilit ja verkkokaupat projekteillensa ja Holvi sai joukkorahoituskampanjoiden kautta paljon uusia asiakkaita Suomessa. Alkuvaiheen ratkaisu ei kuitenkaan enää tyydytä kummankaan tarpeita, vaan pitää keskittyä palvelemaan paremmin omaa tarkoitusta.", sanoo tuottaja Tanja Jänicke Mesenaatista.

Holvi luopuu Mesenaatin kaltaisista rajapintakumppaneista ja keskittyy uudenlaisen yritystilin kehittämiseen sekä kansainvälistymiseen.

“Finanssiala vaatii uudistamista. Perinteiset pankit eivät ole kehittäneet pienyritysasiakkaille ominaisuuksia, joista he hyötyisivät. Siksi Holvi on tuottanut yritystilin, joka auttaa yrittäjää. Perinteisten maksuominaisuuksien lisäksi tilissä on sähköinen kirjanpito ja liiketoimintaa helpottavia applikaatioita. Yrittäjän aika on rajallista, joten se kannattaa käyttää tuottavaan toimintaan eikä taloudenhallintaan.” kertoo Holvin markkinointivastaava Arttu Talvitie.

Yrittäjät kohtaavat samanlaisia haasteita ympäri Eurooppaa ja tästä syystä Holvi on kansainvälistymässä. Tällä hetkellä Holvi toimii Suomessa, Saksassa ja Itävallassa sekä pilottiasiakkaita on seitsemässä muussa Euroopan maassa. Lähitulevaisuudessa Holvi tulee keskittymään vielä vahvemmin kansainvälistymiseen.

Mesenaatti puolestaan parantaa palveluansa kehittämällä uutta taustateknologiaa pohjoismaisen yhteistyön kautta. Projektissa on mukana Mesenaatin lisäksi islantilainen Karolina Fund ja tanskalainen Booomerang. Uusi taustateknologia mahdollistaa entistä tehokkaamaan kampanjoiden luomisen ja pyörittämisen.

“Toimimalla yhdessä, mutta pysymällä sopivan kokoisina, voimme tarjota kilpailukykyisen ja aidosti asiakasta palvelevan vaihtoehdon isoille kansainvälisille joukkorahoituspalveluille. Karolina Fundin kampanjoiden onnistumisprosentti on noin 80%, Mesenaatin noin 70%, kun taas ison yhdysvaltalaisen Kickstarterin noin 40% ja IndieGoGo:n noin 10%. Meillä on paljon annettavaa”, sanoo Jänicke.

Tietoa Holvista

Holvi Payment Services Oy on maksulaitos, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Holvi on innovatiivinen maksulaitos, joka on kehittänyt ensimmäisen täysin digitaalisen yritystilin, joka toimii myös mobiilissa.

Suomalaiset pienyrittäjät perustivat Holvin vuonna 2011 palvelemaan yrittäjän liiketoimintatarpeita. Holvi-tili yhdistää käyttötilin, sähköisen kirjanpidon ja laskutuksen näppäräksi paketiksi, jonka avulla yrityksen talous on helppo hoitaa. Vuonna 2014 Holvi laajensi Suomen ulkopuolelle, ja vuonna 2016 finanssiteknologiaan keskittynyt suurpankki BBVA osti Holvin. Yrityksen pääkonttori sijaitsee edelleen Suomessa ja tulevaisuuden suunnitelmissa on laajentaa liiketoimintaa vahvemmin Eurooppaan. Holvi toimii koko Euroopassa EU:n maksupalveludirektiivin mukaisesti.

Toimitusjohtaja: Johan Lorenzen
Perustettu: 2011
Henkilöstö: 30+
Toiminta: Suomessa, Saksassa ja Itävallassa sekä seitsemässä muussa Euroopan maassa pilottiasiakkaita.

Lisätietoja (englanniksi)

Julkaisuvapaita kuvia

Yhteystiedot,
Arttu Talvitie
arttu@holvi.com

Tietoa Mesenaatti.me:stä

Mesenaatti.me on Suomen suurin vastike- ja lahjoituspohjainen joukkorahoituspalvelu. Rahoitusta voivat hakea niin yritykset, yhdistykset, yksityishenkilöt, työryhmät kuin julkinenkin sektorikin. Vuonna 2016 Mesenaatti on syventänyt yhteistyötään julkisen sektorin kanssa. Rahoitettuna on jo museohankkeita, ja syksyllä starttaa erityinen Tieteellisen tutkimuksen joukkorahoitusohjelma yhdessä suomalaisten yliopistojen sekä tutkijoiden kanssa. Rakenteilla on myös kunnille sopiva "Civic Crowdfunding" -malli MesenaattiCITY.

Mesenaatti on suomalainen, mutta rahoitusta on tullut jo paristakymmenestä maasta. Palvelu toimii kahdella kielellä, suomi ja englanti. Mesenaatti on myös ollut perustamassa yhteispohjoismaista joukkorahoituspalveluiden allianssia Nordic Crowdfunding Alliance.

Toimitusjohtaja: Marko Tanninen
Perustettu: 2013